نقش مهم همکاری مشترکان صنعتی وکشاورزی در عدم اعمال خاموشی مدیریت اضطراری بار  

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، ضمن تشکر از مشترکان کشاورزی و صنایع استان در راستای همکاری با صنعت برق استان، اظهار داشت: همکاری مطلوب این گروه از مشترکان سبب شد تا اعمال خاموشی های مدیریت اضطراری بار در این استان به حداقل رسانده شود. مهدی طالبی، تصریح کرد: در […]

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، ضمن تشکر از مشترکان کشاورزی و صنایع استان در راستای همکاری با صنعت برق استان، اظهار داشت: همکاری مطلوب این گروه از مشترکان سبب شد تا اعمال خاموشی های مدیریت اضطراری بار در این استان به حداقل رسانده شود.

مهدی طالبی، تصریح کرد: در طول چند هفته اخیرخوشبختانه صنایع و بخش کشاورزی استان پای کار آمدند که نتیجه این همکاری و همراهی، کاهش  بار شبکه و ممانعت از اعمال خاموشی ناشی از کمبود نیروی برق شد.

این مقام مسئول، با موثر خواندن نقش مشترکان صنعتی وکشاورزی استان در عبورموفق از نقطه اوج مصرف تابستانی برق سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: درراستای اقدامات مدیریت مصرف در ایام پیک بار سال جاری ۱۸۶۳ تفاهم‌نامه‌ همکاری با مشترکان صنعتی استان منعقد شده است که بر اساس این تفاهم نامه‌ها، مشترکان صنعتی متعهد می شوند که در ساعات اوج، از مصرف برق بکاهند و در مقابل پاداش هایی دریافت کنند.

طالبی، یادآورشد: در سال جاری به آن دسته از مشترکان صنعتی که در بازه زمانی ۱ خرداد تا ۳۱ شهریورماه سال جاری مصرف خود را کاهش دهند، متناسب با مقدار کاهش مصرف و روزهای همکاری پاداش تعلق می گیرد. وی خاطرنشان کرد: همچنین صنایعی که تعطیلات تابستانی یا تعمیرات فصلی خود را از ۱ تیر تا ۳۱ مردادماه برنامه‌ریزی کنند و میزان کاهش بار آنها ۷۰درصد باشد، مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به همراهی مطلوب کشاورزان استان درگذر موفق از اوج بار تابستانی برق اشاره کرد وگفت: به منظور بهره مندی از همکاری مشترکان کشاورزی در مدیریت پیک بار تابستان سال جاری، تعداد۲۵۴۰۴ تفاهم نامه همکاری با این گروه از مشترکان نیز منعقد شده است که بر اساس آن ، کشاورزانی که از۸ خرداد تا ۱۵ شهریورماه در ساعات اوج بار اقدام به خاموش کردن پمپ چاه های کشاورزی خود نمایند، از مزیت ۲۰ ساعت برق رایگان بهره‌مند خواهند شد.

این مقام مسئول، در خاتمه سخنان خود ضمن تشکر از همراهی های گذشته، خواستار تداوم مشارکت و همیاری کلیه مشترکان برق جهت مصرف بهینه انرژی در تابستان سال جاری شد و تصریح کرد: با اعمال شیوه‌ها و راهکارهای ساده اما تاثیرگذار، همانند: تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ وبالاتر، استفاده از دورکند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی غیر ضرور همچون: اتو، جاروبرقی، لباسشویی و … درساعات اوج بار بین ۱۲تا۱۸ هر روز و استفاده از نور طبیعی روز، می توان ضمن رعایت مدیریت مصرف انرژی برق، از بروز خاموشی های مدیریت اضطراری بار نیز جلوگیری به عمل آورد.