نظارت عالیه توانیر از مدیریت روشنایی معابر در مشهد مقدس

مهندس توانافر به منظور نحوه اجرای مدیریت روشنایی معابر در شهر مقدس مشهد از شرکت توزیع برق مشهد بازدید کرد.

به گزارش دفتر روابط عمومی مهندس آذری معاون بهره برداری و نگهداشت  گفت: به منظور اجرای صحیح و انطباق دستورالعمل های صادره از سوی شرکت توانیر و به جهت رعایت استانداردهای مدیریت روشنایی معابر، شرکت توانیر در نظر دارد از تمامی شرکت های توزیع سطح کشور براساس ضوابط تعیین شده، ارزیابی و ممیزی از عملکرد مدیریت روشنایی معابر را بعمل آورد.

در همین راستا مهندس توانا فر بعنوان ارزیاب مدیریت روشنایی معابر با حضور در مراکز دیسپاچینگ، فوریت های برق ۱۲۱ و پایش فراسا مانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی از نزدیک با فرآیند مدیریت روشنایی معابر آشنا شد.

مهندس آذری افزود: مرکز فوریت های برق مشهد در ساعت های عادی ۱۴ اپراتور پاسخگوی مشترکین  می باشند که امکان همزمان پاسخگویی برای ۲۵ نفر دیگر از کارکنان از راه دور و خارج از مرکز ۱۲۱ فراهم شده است.

وی ضمن ارائه گزارشی از روند هوشمندسازی کنتورهای روشنایی معابر در شهر مشهد مقدس اظهار داشت: در شهر مشهد ۵۸۰۰ کنتور هوشمند روشنایی معابر آمپری، ۱۶۰۰ کنتور روشنایی معابر دیماندی و دو کنتور روشنایی معابر ولتاژ اولیه در محل حرم مطهر رضوی وجود دارد همچنین به طور کلی ۹۴ برج نوری در سطح شهر مشهد نصب شده است.

معاون بهره برداری و نگهداشت اضافه کرد: در شهر مشهد ۷۰.۰۰۰ کنتور هوشمند AMI برای روشنایی معابر نصب شده است که براساس جدول تنظیمی افق روز و شب بدون استفاده از ساعت نجومی، به صورت قطع و وصل رله ای کنتور هوشمند سیستم روشنایی معابر کنترل می گردد، که این اقدام ارزشمند کمک بزرگی برای مدیریت مصرف بار در زمان های پیک بار خواهد بود.

در ادامه مهندس توانافرد ارزیاب مدیریت روشنایی معابر شرکت توانیر افزود: خوشبختانه در شهر مشهد پروژه هوشمندسازی کنتورهای روشنایی معابر به خوبی انجام شده و این افتخاریست برای برق مشهد وی اضافه کرد: از آنجایی که شهر مشهد همواره در طول سال میزبان حجم قابل توجهی از زائرین حضرت رضا (ع) است. تعاملات برق مشهد و آستان قدس رضوی به منظور ارائه خدمات به زائرین درخور توجه بوده و این همکاری باعث گردیده در مدیریت مصرف انرژی اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شود.

مهندس توانافرد افزود: به منظور توسعه فرهنگ مدیریت مصرف و حفظ انرژی، لازم است تعاملات بیشتری با شهرداری برای بهینه سازی روشنایی داخل پارک ها و مراکز تفریحی انجام شود که این موضوع می تواند عامل مهمی در صرفه جویی مصرف انرژی باشد.

شایان ذکر است مهندس توانافرد به همراه معاون بهربرداری و نگهداشت مدیران امور، بهره برداری و امورهای نت های فشار ضعیف از سیستم روشنایی معابر سطح شهر مشهد بازدید کردند.