نظارت استانداری مرکزی بر مصرف برق ادارات پرمصرف

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: بازرسان استانداری مرکزی بر مصرف برق ادارات پرمصرف نظارت خواهند داشت. سعید فرخی در چهارمین جلسه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ از لزوم برنامه‌ریزی برای آمادگی کامل برای وضعیت های متفاوت پیش بینی نشده به منظور اعمال مدیریت و احیاناً محدودیت بار به عنوان یک نکته اصلی […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: بازرسان استانداری مرکزی بر مصرف برق ادارات پرمصرف نظارت خواهند داشت.

سعید فرخی در چهارمین جلسه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ از لزوم برنامه‌ریزی برای آمادگی کامل برای وضعیت های متفاوت پیش بینی نشده به منظور اعمال مدیریت و احیاناً محدودیت بار به عنوان یک نکته اصلی نام برد و تاکید کرد: صنایع و کشاورزان باید مطابق برنامه های اعلام شده نسبت به مدیریت مصرف برق اقدام و گزارش اعمال مدیریت مصرف برق ادارات به صورت  هفتگی ارسال شودوبرق ادارات  در صورت عدم رعایت الگوی مصرف قطع خواهد شد.

فرخی بر توزیع به موقع سوخت برای استفاده از ژنراتورها تاکید کرد و افزود: نظارت کافی توسط سازمان های متولی و شرکت توزیع برق برای استفاده صحیح انجام شود.

وی اطلاع رسانی را از محورهای مهم مدیریت مصرف برق برشمرد و اظهار امیدواری کرد با همدلی و همراهی مردم ، علی رغم شرایط بسیار سخت امسال از لحاظ تامین برق مصرفی ، گذر موفقی از پیک بار داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی به  افزایش دمای ۱.۵ درجه ای هوا در هفته آتی و کمبود بارش ها در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال تولید برق در نیروگاه های برقابی کشور با محدودیت تولید مواجه شده  که به عنوان یکی از چالش‌های جدی تامین برق در ایام گرم سال محسوب خواهد شد.

محمد اله داد افزود: به صورت روزانه پایش و بازرسی از ادارات توسط کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان انجام می شود و ادارات و مراکز پر مصرف در نوبت اول تذکر از سوی استانداری و در صورت عدم رعایت سقف تعیین شده با قطعی مواجه خواهند شد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با تلاش مجموعه صنعت برق کشور و همکاری خوب مشترکین  مانند سال های گذشته پیک بار امسال را پشت سر بگذاریم و وقفه ای در تامین برق هموطنان وجود نداشته باشد.

در این جلسه مقرر شد اطلاع رسانی دقیق جهت اعمال خاموشی ها به ویژه صنایع و کشاورزان توسط سازمان صمت و جهاد کشاورزی انجام شود.

برگزاری جلسه آینده با حضور فرمانداران و مدیران صداو سیما وبررسی تعدیل روشنایی معابراز دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.