مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان خبر داد؛

نصب ۹ دستگاه سکسیونر برای افزایش قابلیت اطمینان و نیز کنترل مصرف برق در شمال استان

 مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، از نصب 9 دستگاه سکسیونر قابل قطع از راه دور و جایابی بهینه آنها به منظور بهبود شاخص های بهره برداری این شهرستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و800میلیون تومان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، ؛ حسین علیزاده  مدیر اموردیسپاچینگ با اشاره به نصب ۹ دستگاه سکسیونر بیان داشت: با هدف ایجاد قدرت مانور و کنترل خاموشی های با برنامه و بدون برنامه و به تبع آن افزایش رضایتمندی مشترکین، پس از بررسی های صورت گرفته این ۹دستگاه سکسیونر قابل قطع از راه دور بر روی فیدرهای شبکه توزیع برق شمال استان با اعتبار یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان نصب و به بهره برداری رسید.

وی افزود: میزان موفقیت در بازیابی و جابجایی بار در شبکه های توزیع به تعداد و مکان سکسیونرها و نقاط مانور وابسته است در نتیجه با مکان یابی مناسب این تجهیزات بر روی شبکه فشار متوسط می توان علاوه بر قابلیت اطمینان شبکه و کاهش شاخص انرژی توزیع نشده، از بروز اختلال در وسایل برقی مشترکان جلوگیری بعمل آورد.

وی گفت: با نصب این کلیدها کلیه فرامین کنترل پذیری و رویت پذیری  مشترکین کشاورزی از اموردیسپاچینگ ، مرکز پایش و اتاق کنترل انجام میشود.

حسین علیزاده  با بیان اینکه پیش از این تعداد ۱۸ کلید دیگر در سال قبل با ظرفیت ۳۹ مگاوات نصب شده بود گفت: درحال حاضر تعداد کلیدهای نصب شده در شمال استان ۲۷  دستگاه با ظرفیت ۵۱ مگاوات می باشد.

شایان ذکر است که کلیدهای مدنظر در شهرستان های رفسنجان، زرند، نوق، کشکوئیه، انار، باغین و ماهان نصب شده است.