سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خبرداد:

نصب ۵ هزار دستگاه کنتور هوشمند فهام در سال جاری

سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: در راستای تحقق برنامه های مدیریت مصرف و به منظور افزایش کنترل پذیری شبکه برق، بهبود کیفیت ولتاژ و اجرای طرح فهام، از سال 95 تاکنون برای 32 هزار مشترک دیماندی این شرکت کنتور‌ هوشمند فهام نصب شده است.

علیرضا اسکندری  با اظهار این مطلب ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۸۰۰ دستگاه کنتور هوشمند فهام نصب شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری به ۵ هزار دستگاه افزایش یابد.

وی کنتور‌های هوشمند را به عنوان راهی جهت رصد میزان مصرف مشترکان دانست و خاطرنشان کرد:  در همین راستا جهت بیش از ۸۵ درصد از مشترکان دیماندی و برای ۱۰۰درصد از مشترکان کشاورزی این کنتورها نصب و راه اندازی شده و در آینده نزدیک کنتور‌های هوشمند برای همه مشترکان نصب خواهد شد تا از این طریق  مدیریت بار و متعادل سازی مصرف برق استان به صورت کامل، تحقق یابد.

اسکندری، در ادامه، متعادل سازی مصرف، فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف، رصد دقیق میزان مصرف برق مشترکان را از جمله مزیت‌های نصب کنتور‌های هوشمند برشمرد و بیان داشت: کنتور‌های فهام به صورت آنلاین کار قرائت وکنترل پذیری انشعاب برق مشترکان را انجام داده و سبب ارتقای بهره وری و کاهش تلفات انرژی می‌شوند.

سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، رویت پذیری و کنترل پذیری کنتور‌های برق مشترکان را از جمله اهداف مهم این طرح عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح همچنین می‌تواند مزیت‌هایی چون: کاهش هزینه‌های قرائت و توزیع، کنترل بار مشترکان پرمصرف و کاهش خاموشی‌های ناشی از کمبود تولید نیرو را در پی داشته باشد.