مدیر توزیع برق شهرستان سیروان:

نصب کنتور های هوشمند برق

مظفر رشیدی فر مدیر توزیع برق شهرستان سیروان ، از نصب ۱۸ کنتور هوشمند برای مشترکین برق در بخش‌های، کشاورزی، ادارات و مولد های اضطراری خبر داد.

به گزارش برقآب، مظفر رشیدی فر مدیر توزیع برق شهرستان سیروان ، از نصب ۱۸ کنتور هوشمند برای مشترکین برق در بخش‌های، کشاورزی، ادارات و مولد های اضطراری خبر داد ایشان هدف از نصب این کنتورها را قابل رویت شدن میزان مصرف مشترکین دانست.

️وی با بیان اینکه با نصب کنتورهای هوشمند میزان مصرف برق مشترکین، قابل رویت شده است، افزود: نصب کنتورهای هوشمند به معنای اعمال خاموشی در واحدهای پرمصرف نیست بلکه ایجاد شرایط رویت میزان مصرف برق مشترکین بزرگ، امکان توزیع مناسب برق را به نحوی فراهم می‌کند که احتمال اعمال محدودیت در زمان پیک بار وتابستان را به حداقل خواهد رساند.

️او می‌گوید: با نصب کنتور های هوشمند، می‌توان هزینه‌های بهره برداری از برق را در ساعات اوج مصرف و عادی، به شیوه متفاوتی محاسبه کرد، یعنی مشترک متوجه می‌شود که اگر در ساعت اوج مصرف، استفاده غیرضروری از برق داشته باشد، باید هزینه بیشتری بپردازد و به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هم ترغیب می‌شود.

️مزیت دیگر نصب کنتورهای هوشمند، افزایش سرعت و دقت در صدور صورتحساب‌های برق است؛ به طوری که به گفته ایشان ، هر ۱۵ دقیقه یکبار، امکان مشاهده مصرف مشترک در مراکز مدیریت مصرف وجود خواهد داشت.

️رشیدی فر مدیر توزیع برق سیروان تصریح کرد : مشترک هر دو ساعت یکبار می‌تواند از میزان مصرف خود مطلع شود و اطمینان پیدا کند که ولتاژ مناسبی را دریافت می‌کند.

️ وی در پایان گفت: سیاست شرکت توزیع برق در راستای مدیریت مصرف درسال جاری این است که تمامی مشترکین در حوزه های مختلف (تجاری،اداری وعمومی و…) هوشمند سازی شوند.