نصب نیروگاه برق آبی در تاسیسات خط اول انتقال آب یزد

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد از نصب نیروگاه برق آبی تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در تاسیسات خط اول انتقال آب یزد خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد”علی ارمی” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی فراخوان انتخاب سرمایه گذار در دو نوبت به منظور […]

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد از نصب نیروگاه برق آبی تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در تاسیسات خط اول انتقال آب یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد”علی ارمی” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی فراخوان انتخاب سرمایه گذار در دو نوبت به منظور نصب نیروگاه برق آبی کوچک در سه نقطه از تاسیسات خط اول انتقال آب یزد، سرمایه گذار موضوع انتخاب گردید که پس از عقد قرارداد رسمی با سرمایه گذار با برنامه ریزی انجام شده و به مدد الهی تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱ نیروگاه برق آبی ها نصب و نزدیک به ۴.۳ مگاوات برق تولید و به شبکه انتقال برق کشور تزریق می گردد.

وی افزود: برآورد پیش بینی حداقل اولیه فروش برق در سال با گذر سالانه ۶۰ میلیون متر مکعب آب از خط اول انتقال آب یزد بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال می باشد که از این مقدار ۱۲ درصد سهم شرکت سهامی آب منطقه ای یزد می باشد.

ارمی با بیان اینکه با توجه به تولید برق توسط این نیروگاه ها قدمی هرچند ناچیز در کاهش قطعی جریان برق برای کل کشور می باشد ، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری خط انتقال آب و به طور خاص شیرهای سوزنی، افزایش حجم ذخیره آب برای استان به واسطه بهره برداری از خط آب به صورت پر از آب، تأمین انرژی در شرایط بحران، کنترل و مانیتورینگ دبی به صورت آنلاین و لحظه ای با دقت چند ثانیه، بهره برداری اصولی و فنی از خط لوله به واسطه پر بودن لوله و کاهش آسیب ها و خوردگی خط لوله و تجهیزات به واسطه پربودن خط لوله را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.