در نشست خبری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اصحاب رسانه مطرح شد:

نصب۱۲ هزار کنتور هوشمند در استان بوشهر

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با مدیریت و برنامه ریزی خوب در سطح ملی و استانی این شرکت توانست تابستان گرم امسال را بدون خاموشی پشت سر بگذارد و مردم از برق پایدار بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استانن بوشهر، غلامرضا حشمتی روز سه شنبه در نشست‌ پاسخگویی مدیران استان بوشهرکه در استانداری بوشهر برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: با وجود ناترازی ۱۲ تا ۱۵ هزار مگاواتی بین تولید و مصرف برق در کشور، با برنامه ریزی و مناسب در سطح ملی و در استان و در راس آن مدیریت مدبرانه استاندار جهادی در قالب کار گروه مدیریت مصرف آب و برق و حمایت همه جانبه از صنعت برق استان، عبور موفق و بدون خاموشی از تابستان را شاهد بودیم. وی ادامه داد: نرخ خاموشی برق استان بوشهر در سال‌های گذشته بالای یکهزار دقیقه در سال بود که با برنامه ریزی‌های انجام شده امروز به ۱۷۵ دقیقه کاهش یافته و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۵ این رقم به ۸۰ دقیقه برسد.
برقرسانی به آبشیرین کن ها
وی اظهار کرد: برقرسانی به آبشیرین‌کن‌ها از الویت های صنعت برق است که در این راستا ظرفیت سازی خوبی تاکنون در استان بوشهر انجام شده است.
به گفته حشمتی
۱۰ مگاوات برق برای آبشیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی مپنا در استان بوشهر با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار ظرفیت سازی شد و برق آبشیرین‌کن‌های کنگان، شیف، نورویژه بوشهر و وحدتیه نیز به صورت کامل تامین و حدود ۱۰ آبشرینکن دیگر نیز در دست تامین است.

۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات شرکت برق استان بوشهر وی اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر معادل یک سال فروش برق حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از مشترکین و دستگاههای اجرایی طلب دارد که از این رقم بیشترین بدهی مربوط به بخش‌های نظامی، انتظامی، آموزش و پرورش و علوم پزشکی است.
**تزریق ۳۵۰ مگاوات برق از صنایع نفت و گاز استان به شبکه سراسری حشمتی با اشاره به اینکه براساس قانون، صنایع انرژی بر مکلف به تامین انرژی خود هستند اضافه کرد: نیروگاههای برق صنایع مستقر در جنوب استان در تابستان امسال بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ مگاوات به شبکه سراسری برق تزریق کردند. وی افزود: به منظور پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها توسعه و نوسازی شبکه برق ۴۰ روستا در سال گذشته بصورت روستا محور انجام شد و امسال نیز شبکه برق ۱۱۲ روستا در قالب طرح بهارستان با اعتباری بالغ بر۴۵۰ میلیارد ریال بصورت کامل مقاوم سازی و اصلاح خواهد شد.حشمتی در ادامه با اشاره به تامین برق عشایر غیور افزود در سال گذشته ۴۵۰ دستگاه مولد خورشیدی قابل حمل برق در بین عشایر توزیع گردید و امسال نیز ۴۵۰ دستگاه دیگر در حال تامین و توزیع است تا این عزیزان نیز از نعمت برق برخوردار شوند.وی در ادامه با تقدیر از حمایتهای استاندار محترم ، نماینده محترم ولی فقیه در استان وامامان جمعه سراسر استان ، فرمانداران محترم، صنایع و کشاورزان محترم و بویژه همه اصجاب رسانه استان در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف و همکاری بسیار خوب مردم شریف استان در گذر موفق از پیک بار تابستان ابراز امیدواری نمودند با همدلی و همکاری همه ارکان جامعه در مقوله اعمال مدیریت مصرف برق و گاز با توجه به کاهش دما در مناطق سردسیر کشور و افزایش مصرف گاز بتوانیم با صرفه جویی مناسب موجبات بهره مندی همه مردم از نعمت گاز و برق را مهیا کنیم. راهکارهای ساده مدیریت مصرف از جمله یک در میان کردن چراغ های خیابانی و جاده ای و کاهش روشنایی منازل و ادارات و عدم استفاده از هیترهای برقی و بستن پنجره ها و منافذ ساختمان و جلوگیری از هدر رفت انرژی تاثیر بسزایی در تحقق این موضوع دارند.