نشست پیکسایی مدیران توزیع برق شیراز با حضور معاون استاندار

نشست مشورتی کنترل عملکرد پیکسایی مدیران شرکت توزیع نیروی برق شیراز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، برگزار و پیرامون راهکارهای مختلف عبور از پیک مصرف انرژی برق ایام گرم سال و بهینه سازی هرچه مطلوبتر مصرف، مباحثی طرح و تبادل نظر شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در این جلسه که با حضور مدیرعامل و مدیران امور و نواحی برق شیراز برگزار شد، با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کنونی، عزم دولت در اجرای کامل طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه را جدی دانست.

محسن ربانی زاده با تبیین ابعاد مختلف و منافع ملی این طرح اقتصادی دولت، لزوم همراهی همه بخش ها و افراد برای کسب توفیق در این راستا را متذکر و یادآور شد که برای اجرای هرچه مطلوبتر این طرح، با تشکیل کارگروههایی، از توان فکری و اندیشه راهگشای کارشناسان استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز در این جلسه با یادآوری اینکه اقدامات و مشوقهای ارزشمند و تاثیرگذاری در موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی برق اجرایی شده است، گفت: با اجرایی شدن این طرح‌ها و همراهی مشترکان، امکان گذر از شرایط سخت پیک مصرف در تابستان امسال، وجود دارد.

مهندس محمدرضا سلاحی با تشریح اقدامات اجرایی شده در سطوح ملی، استانی و شهرستانی، گفت: تعامل با دستگاه‌های مختلف و خصوصا فرمانداران در اجرایی کردن برنامه‌های بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی بسیار با اهمیت است.

*کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق بخش دولتی یکی از اقدامات راه گشا است که قطعا مورد پایش قرار خواهد گرفت.*

سلاحی، اقدامات لازم برای گذر از پیک مصرف برق در فصل گرم سال را شامل هوشمند سازی شبکه، نصب سکسیونر بر روی خطوط برق به منظور کنترل از راه دور، روئیت پذیر و کنترل پذیری مشترکین با اولویت مشترکین پر مصرف دیماندی و اداراتی که مصرف زیاد دارند، دانست .

سلاحی با اشاره به اهمیت تعامل مطلوب با فرمانداران و مدیران دستگاه‌های دولتی در این زمینه، گفت: مدیران برق باید با استفاده از ظرفیت موجود بویژه تصویب نامه هیت دولت، ادارات دولتی و نیمه دولتی پرمصرف را شناسایی و اشتراک برق انان را کنترل پذیر کنند.

سلاحی همچنین بر ایجاد مشوق و پیگیری جهت ترغیب ادارات، مراکز نظامی و اماکن دارای دیزل ژنراتور به تولید برق در ماههای گرم

و ساعات اوج باری شبکه، تاکید و اضافه کرد: به نظر می‌رسد که اگر از ۱۰۰ درصد ظرفیت موجود در این بخش استفاده شود، امکان کاهش ۶درصد از پیک مصرف شرکت میسر می شود.

  *لزوم همراهی مشترکان بخش کشاورزی*

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز ضمن اشاره به اهمیت همراهی مشترکان بخش کشاورزی و تاثیر این بخش بر کاهش مصرف، گفت: براساس ساز و کارهای تشویقی وزارت نیرو ، با مشارکت در برنامه مدیریت مصرف برق در تابستان بابت ۵ ساعت خاموش کردن پمپ چاه اب کشاورزی علاوه بر رایگان شدن برق مصرفی بابت ۱۹ ساعت استفاده از برق امکان بخشش جریمه مصرف برق مازاد بر قدرت خریداری شده نیز وجود دارد.

سلاحی توضیح داد: با توجه به تعدد مشترکان بخش کشاورزی و میزان مصرف این بخش و همچنین تعامل خوب کشاورزان، می‌توان زمینه کاهش مصرف را تا حد مطلوبی شاهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: به منظور تامین پایدار برق در ماههای گرم امسال یکی از مسائل مهم، شناسایی موارد و مصادیق پرمصرفی در بخش‌های مختلف و استفاده کنندگان از ماینر، است.

او با بیان اینکه دستورالعمل‌های بالادستی، امکان برخورد قانونی با هرگونه سوءاستفاده و استفاده نامناسب از شبکه برق را فراهم کرده است، گفت: موضوع برخورد با استفاده های غیر مجاز در اولویت بالایی قراردارد.

سلاحی، بسیج را یک ظرفیت کارآمد در زمینه فرهنگسازی، آموزش و نظارت برشمرد و گفت: خوشبختانه همکاری خوبی بین شرکت توزیع نیروی برق و سازمان‌های مختلف بسیج در فارس و شیراز وجود دارد.

*مشخص شدن سهمیه مدیریت بار انرژی برق شهرک‌های صنعتی*

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز همچنین از مشخص شدن سهمیه برای شهرک‌های صنعتی مختلف و صنایع خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد و گفت: اینکه هر شهرک و ناحیه، چه سهمی از کاهش و مدیریت مصرف را باید عهده دار باشد، کاملا مشخص شده است.

سلاحی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه تابستانی بدون خاموشی برق در بخش مشترکان خانگی، پیش رو داشته باشیم، گفت:

با توجه به تجارب سال گذشته وزارت نیرو و توانیر صد برنامه عملیاتی را جهت عبور موفق از پیک مصرف در تابستان تدوین و ابلاغ کرده است که بخش عمده آن مشوقهای مدیریت مصرف مشترکان جهت تمامی مشترکان می باشند.

در این جلسه، معاونان و مدیران و کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق شیراز به ارائه گزارش، پیشنهاد راهکار و بیان نقطه نظرات خود پرداختند.