نشست مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب با نماینده ولی فقیه در استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در دیدار با آیت‌اللّه محامی، نماینده ولی فقیه در استان از آخرین وضعیت آب مناطق سیل زده و تلاش جهادی مجموعه آبفا جهت گذر از بحران سیل گفت.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، “علیرضا قاسمی” در نشستی که ظهر امروز پیرامون آخرین وضعیت آبِ مناطق درگیر سیل و اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان جهت مقابله با سامانه بارشی “مونسون” برگزار شد، به تشریح برنامه‌ها، اقدامات پیشگیرانه و کارهای عملیاتی شرکت در زمان وقوع پدیده مونسون پرداخت.

قاسمی در این نشست از تلاش و همت مجموعه آبفا برای پایداری آب شرب شهرها و روستاهای استان به رغم سیلابی بودن مناطق خبر داد و گفت: با عزم و تلاش‌ جهادی همکاران و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، آب کلیه‌ روستاهای گرفتار سیل در سریع‌ترین زمان ممکن وصل شد و در حال حاضر تنها شبکه آب سه روستا در شهرستان قصرقند به دلیل عدم فروکش آب رودخانه‌های فصلی قطع است که از طریق تانکر سیار آبرسانی به اهالی صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بخشی از خطوط انتقال، شبکه‌های توزیع و تأسیسات تأمین و پمپاژ آب در پی هجوم سیلاب دچار آسیب شد افزود: بر اساس بررسی‌های اولیه، پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۸۰ میلیارد ریال به تأسیسات آب و فاضلاب خسارت وارد شده است.
قاسمی ادامه داد: در شهرها با استفاده از تیم‌های عملیاتی سبک و سنگین در کنار سایر گروه‌های خدمات شهری، جهت تخلیه آب از معابر و بعضاً منازل همکاری و اقدام لازم صورت گرفته است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، به ارتقای شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب اشاره کرد و افزود: طرح جهاد ابرسانی از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار شرکت قرار گرفت که در این راستا برنامه‌ریزی شده است، اشاخص بهره‌مندی از آب شرب طی سه سال به بیش از ۹۵ درصد برسد