نشست قرارگاهی ائمه جمعه با حضور مدیرعامل آبفای استان ایلام برگزار شد

نشست قرارگاهی ائمه جمعه استان ایلام به ریاست حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ائمه جمعه سراسر استان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام برگزار شد.

به گزارش برقآب، نشست قرارگاهی ائمه جمعه استان ایلام به ریاست حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ائمه جمعه سراسر استان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام؛ حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این نشست با تاکید بر اینکه از تجربه کم آبی خوزستان و همدان باید درس بگیریم و نگذاریم این تجربه در استان ایلام تکرار شود، گفت: به دلیل عدم جوابگویی وضعیت آب در استان، میزان نارضایتی ها افزایش یافته است .
نماینده ولی فقیه در استان به مخاطرات فضای مجازی اشاره نمود و تصریح کرد: دشمنان نظام به دنبال فرصتی هستند تا با هر بهانه عملکرد نظام را زیر سئوال ببرند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم برخورد با خانه باغ ها اشاره نمود چراکه از آب تصفیه شده برای آبیاری و ساخت و ساز در خانه باغها سوءاستفاده می کنند.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: با توجه به فرهنگ آپارتمان نشینی قطعی یک ساعته آب غیرقابل تحمل است.
وی همچنین در خصوص حمایت های دولت از دهک های اول تا سوم در خصوص تعرفه های آب و برق، اظهار داشت: باید پیگیری نمایید تا سقف برداشت برای این عزیزان تعیین شود.
نماینده ولی فقیه در استان در پایان سخنانش خاطرنشان ساخت: باید در خصوص وضعیت فرسودگی ۹۰ کیلومتر از شبکه، با تهیه مستندات و ارائه به مقامات، اعتبارات لازم را جذب نماییم.
پرویز ناصری مدیرعامل آبفای استان در این نشست، پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان، با ارائه گزارشی از میزان منابع و مصارف در سطح استان، میزان فرسودگی شبکه و هدررفت آب و در خصوص چالش هایی که شرکت آب و فاضلاب استان در تابستان با آن  مواجه می شود، گفت : با شروع تابستان و راه اندازی کولرهای آبی در سطح استان بار مضاعفی بر شبکه وارد می شود که می طلبد هم استانی های عزیز نسبت به رعایت الگوی مصرف توجه ویژه ای داشته باشند.
وی افزود : برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی در بحث تامین آب استان علی الخصوص شهر ایلام مطالعه و در حال اجرا داریم.
ناصری با تاکید بر اینکه چنانچه میزان مصارف با منابع هم خوانی نداشته باشد، مجبور به سهمیه بندی آب در سطح استان خواهیم شد، خاطرنشان ساخت: تمامی انتقادات ائمه جمعه ایلام را نصب العین خود دانسته و در راستای رفع آنها از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
وی در پایان سخنانش اظهار داشت: هم اکنون با کمک قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع) و استفاده از توان و ظرفیت خیرین، پروژه های جهاد آبرسانی در سطح استان فعال می باشد که بر اساس آمار کشوری، استان ایلام با ۷۱ درصد پیشرفت در این حوزه، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
همچنین در این نشست مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه باید نگاهمان را تغییر دهیم، گفت: هم اکنون میزان دغدغه بی آبی یا تنش آبی در شرکت آب و فاضلاب استان برای همه استان یکسان است و فارغ از نگاه قومی و قبیله ای در حال اجرای پروژه های تنش زدایی در حوزه کم آبی هستیم .
محمدتقی رشیدی به دغدغه مندی مدیرعامل و مجموعه همکاران در شرکت آب و فاضلاب استان برای عبور از مشکلات ناشی از تنش آبی در سطح استان اشاره نمود و ضمن قدردانی از ائمه جمعه و جماعات بخاطر دغدغه های کم آبی و رسیدگی به مشکلات مردم، خاطرنشان ساخت : خوشبختانه تیم جدید شرکت آب و فاضلاب بطور شبانه روز در حال خدمت رسانی به مردم هستند و از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.
وی تاکید کرد: نقش ائمه جمعه در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب بسیار با اهمیت است که امیدواریم در این خصوص شرکت آب و فاضلاب را یاری رسانند.
لازم به ذکر است در حاشیه این نشست، ائمه جمعه با تایید مجموعه اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان علی الخصوص در بحث جهاد آبرسانی به بیان دغدغه ها و ارائه پیشنهادات لازم پرداختند.