نخستین جلسه برنامه ریزی برای گذر از پیک ۱۴۰۳ در شرکت برق منطقه ای غرب

نخستین جلسه کمیته گذر از پیک تابستان سال ۱۴۰۳ در شرکت برق منطقه ای غرب با حضور مهندس "علی اسدی" مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب و مدیران عامل شرکت های توزیع برق استان های‌کرمانشاه،کردستان و ایلام در محل سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد.

به گزارش برقآب، در نخستین جلسه کمیته گذر از پیک تابستان سال ۱۴۰۳ در شرکت برق منطقه ای غرب، با حضور مهندس “علی اسدی” مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب و مدیران عامل شرکت های توزیع برق استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام در محل سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد. در این جلسه، برنامه ریزی دقیق برای گذر از پیک بار تابستان سال ۱۴۰۳ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب در ابتدای جلسه به شرایط سخت تابستان سال جاری و شرایط آب و هوایی و گرمای بی سابقه در کشور و منطقه اشاره کرد و بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای گذر موفق از پیک بار تابستان سال ۱۴۰۳ تاکید کرد. او همچنین بر لزوم اقناع و توجیه رسانه ها و مسئولین استانی در بحث مدیریت مصرف جهت همراهی بیشتر در گذر موفق از پیک تابستان ۱۴۰۳ تاکید کرد.

در ادامه جلسه، کارشناسان معاونت بهره برداری، وضعیت شبکه را تشریح کردند و همکاران معاونت برنامه ریزی طرح­‌های ضروری و دارای اولویت شبکه برای عبور از پیک سال ۱۴۰۳ را ارائه کردند. سپس طرح­‌های قابل بهره­ برداری تا قبل از پیک سال آینده و احتمال‌های ممکن در این خصوص، بررسی و رفع مشکلات شرکت های توزیع و راهکار‌های عبور از پیک ۱۴۰۳ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان جلسه، به علت اهمیت توسعه شبکه انتقال به منظور عبور موفق از پیک سال­‌های آینده، تصمیم گرفته شد نحوه هماهنگی و اجرای برنامه‌ها در جلسه بعد پیگیری شود. همچنین در ابتدای جلسه، مدیران عامل هریک از شرکت‌های توزیع منطقه غرب کشور گزارشی از وضعیت شبکه برق ارائه و بر لزوم هماهنگی با دیسپاچینگ منطقه ای غرب تاکید شد. در پایان جلسه نیز کارشناسان شرکت‌های توزیع نیروی برق استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام نقطه نظرات خود را جهت هماهنگی بیشتر اعلام کردند.