موفقیت پژوهشگر جوان آبفای استان اصفهان در تولید محلول چربی زدا از تاسیسات

بهاره گودرزی نژاد کارشناس ایمنی آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پس از نزدیک به یک سال کار تحقیقاتی و انجام آزمایش های متعدد، موفق به تهیه این محلول شده است.

وی هدف از تولید این محلول را کاهش آب مصرفی هنگام تمیز کردن تاسیسات آب و فاضلاب به ویژه ایستگاه های پمپاژ عنوان کرد و گفت: محلول تولید شده علاوه بر افزایش سرعت عمل در چربی زدایی و تمیز کاری سطوح صنعتی، موجب حذف کامل باکتری ها و قارچ ها در محیط کار نیز می شود.

 

گودرزی نژاد افزود: یکی دیگر از مزایای استفاده از محلول چربی زدای جدید، کاهش تعداد نیروی انسانی هنگام فرایند چربی زدایی از تاسیسات و در نتیجه کاهش هزینه هاست.

 

وی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک بتواند محلول شوینده و چربی زدا از تاسیسات آب و فاضلاب را در سازمان مالکیت های معنوی به ثبت رسانده و استفاده از آن را در صنایع مشابه کاربردی سازد.

 

اضافه می شود محلول شوینده و چربی زدا از تاسیسات آب و فاضلاب و صنایع مشابه، همزمان با جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو ۱۴۰۰ که روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه سال جاری با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو گشایش یافت، برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار گرفت.