منابع انسانی به عنوان سرمایه های معنوی شرکت همواره مورد توجه بوده است.

محمد امین شرقی معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه ای استان فارس از منابع انسانی به عنوان سرمایه های معنوی این شرکت یاد کرد که همواره مورد توجه بوده است و اظهار داشت : این معاونت در سالی که گذشته برنامه های راهبردی را برای تعالی منابع انسانی در پیش داشته و به اجرا گذارده […]

محمد امین شرقی معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه ای استان فارس از منابع انسانی به عنوان سرمایه های معنوی این شرکت یاد کرد که همواره مورد توجه بوده است و اظهار داشت : این معاونت در سالی که گذشته برنامه های راهبردی را برای تعالی منابع انسانی در پیش داشته و به اجرا گذارده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، مهندس محمد امین شرقی با تشریح عملکرد این معاونت اضافه کرد : سالی که گذشت کارکنان این معاونت همچون گذشته در تلاش و کوششی خستگی ناپذیر ، بر آن بودند که علی رغم مشکلات فراوان محیطی ، بتوانند فضای مناسب خدمت را برای همکاران به وجود آورند.

مهندس شرقی با بیان اینکه در راستای قدردانی از کارکنان خدوم ، مختصری از عملکرد معاونت تشریح می شود افزود: همه این خدمات و دستاوردها در سایه حمایت های مدیر عامل شرکت و همدلی و خلوص نیت و تلاش کارکنان به دست آمده است .

معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه ای استان فارس ادامه داد : به روز رسانی و ثبت اطلاعات لازم جهت کلیه کارکنان در سامانه های مختلف ملی و وزارت نیرو با همکاری دفتر فاوا، انجام فرآیند بالغ بر ۲۰۰ مورد انتصاب ، انجام اقدامات مربوط به فرآیند دورکاری همکاران شامل تهیه دستورالعمل ، تشکیل مرتب کمیته دورکاری ، صدور ابلاغ ها از جمله فعالیت های این معاونت در سال گذشته است .

وی اظهار داشت : انجام فرآیند انتخاب کارمندان و کارگران نمونه که برای اولین بار از همکاران شرکتی نیز تقدیر به عمل آمد و راه اندازی اولیه سامانه همفار به عنوان سامانه نظام های مدیریتی شرکت مشتمل بر کلیه روشها و دستور العمل ها ، شاخص های استراتژیک ، شاخص های عملکردی ، برنامه های عملیاتی ، عدم انطباق ها ، اقدامات بهبود نیز در سال گذشته انجام شده است .

این مقام مسوول همچنین از انجام فرآیند انتخاب کفیل های اداری ، تفویض اختیار و تفویض امضاء دراین معاونت در سال گذشته خبر داد و گفت: انجام و مدیریت فرآیند اضافه کاری های فراواحدی با همکاری امور مالی و دفتر فاوا ، بررسی مغایرات منابع انسانی و تلاش در جهت کاهش آن و انجام فرآیند مدیریت و ابلاغ تشکل های اداری از دیگر کارکردهای این معاونت است .

مهندس شرقی در ادامه گفت : این معاونت در سال گذشته اجرای پروژه سنجش رضایت کارکنان و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط و همچنین اخذ مجوز بکارگیری ۷۷ نفر نیروی شرکتی و برگزاری و اجرای فرآیند جذب با همکاری معاونت بهره برداری را دنبال کرده است .

به گفته وی ، اجرای آزمون تعیین سطح مهارت فنی اپراتورها با همکاری معاونت بهره برداری و انجام اقدامات فرآیند مدیریت دانش در شرکت و همچنین مدیریت و انجام فرآیندهای جا به جایی و انتقال همکاران درون شرکت و بیرون از شرکت از دیگر کارکردها در سالی که گذشت است .

معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه ای استان فارس در ادامه گفت: انجام اقدامات و مدیریت فرآیند HSE در سطح شرکت ، تهیه دستورالعملهای ایمنی و بهداشت محیط با همکاری معاونت بهره برداری ، تهیه مشخصات فنی تجهیزات ایمنی با همکاری معاونت بهره برداری ، تحلیل حوادث نیروی انسانی و انجام اقدامات جهت پیشگیری از وقوع مجدد با همکاری معانت بهره برداری و تهیه کلیپ فرهنگی ترویجی ایمنی با همکاری دفتر روبط عمومی و معاونت بهره برداری در سال گذشته انجام شده است .

وی در ادامه از تهیه دستورالعمل ارگونومی و کار با رایانه و همچنین انتخاب و بومی نمودن نرم افزار انجام نرمش های حین کار خبر داد و گفت: تهیه بیش از ۲۰ پروتکل بهداشتی مربوط به پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ، پیگیری ، پاسخگویی و راهنمایی همکاران مبتلا به بیماری کرونا و صدور مرخصی و نامه مربوطه و همچنین تشکیل بانک اطلاعاتی جهت آنان و انجام هماهنگی های لازم پس از اطلاع از مبتلا شدن همکاران تا زمان ضدعفونی کامل محل با همکاری اداره نظارت بر خدمات عمومی از کارکردهای این معاونت است .

تهیه و توزیع اقلام بهداشتی بین همکاران با همکاری معاونت مالی و پشتیبانی ، انجام اقدامات مربوط به نظام های مدیریتی از قبیل مدیریت ریسک ، EFQM ، ممیزی سیستم کیفیت ، مدیریت بهره وری ، مدیریت استراتژیک و پیگیری و انجام اقدامات مربوط به جشنواره شهید رجایی و کسب رتبه برتر با همکاری کلیه کارکنان شرکت از دیگری خدماتی بود که به آن اشاره شد .

معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه ای استان فارس در ادامه به روزرسانی خط مشی و ارزشهای سازمانی در سطح کل شرکت و ایستگاه ها ، انجام اقدامات مربوط به بیمه درمانی در راستای رفاه همکاران ، ساماندهی فرآیند ورزش در سطح شرکت ، انجام اقدامات مربوط به توسعه طرح نیروکارت در سطح استان و کشور ، انجام فرآیند مربوط به اولویت بندی وام و منازل سازمانی و اجرای طرح غربالگری را از دیگر خدمات معاونت منابع انسانی بر شمرد .

وی همچنین گفت: انجام اقدامات مربوط به بیمه تکمیلی بازنشستگان ، انجام اقدامات مربوط به فرآیند پرداخت کمک هزینه های ازدواج و فوت همکاران شاغل و بازنشسته با همکاری معاونت مالی و پشتیبانی ، انجام اقدامات مربوط به بازنشستگی همکاران و انجام فرآیند صدور بالغ بر ۹۰۰۰ حکم کارگزینی و همچنین انجام اقدامات مربوط به تکمیل و مکانیزه نمودن پرونده کلیه پرسنل در سال گذشته دنبال شده است .

مهندس شرقی در پایان انجام اقدامات مربوط به ارزشیابی سالانه همکاران و انجام فرآیندهای موردی در راستای امور همکاران از قبیل ، تشکیل کمیته سرمایه انسانی ، احکام مربوط به ایثارگران ، پاسخگویی و اجرای آرا دیوان عدالت اداری را از عملکردهای این معاونت برشمرد