مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام خبر داد :

ممنوعیت کشت محصولات پر آب در استان ایلام

علی پوراحمد گفت : به منظور عبور از شرایط بحرانی موجود و بر اساس مصوبات کارگروه ملی و استانی سازگاری با کم آبی، کشت محصولات پر آب بر همچون هندوانه، برنج و یونجه و ... در سطح استان ممنوع اعلام شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ مدیرعامل آب منطقه ای استان افزود: به دلیل کاهش بارندگی، کشت تابستانه در پایین دست سد ایلام و دویرج دهلران انجام نمی شود.

وی تصریح کرد : با توجه به ذخیره ده درصدی سد گلال احتمال اینکه تامین آب پتروشیمی ایلام با مشکل مواجه شود وجود دارد و لاجرم می بایست از سایر منابع آبی موجود استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام با بیان اینکه صرفه جویی به منزله رعایت الگوی صحیح مصرف است، افزود: سرانه مصرف اب در شبانه روز برای هر نفر در کشور ۲۰۰ لیتر است در حالیکه این میزان در ایلام حدود ۵۰۰ لیتر است که بخشی از آن مربوط به پرت شبکه توزیع و انتقال است و بخشی نیز به لحاظ عدم رعایت الگوی مصرف و برداشتهای غیر مجاز است.

وی افزود: از هم استانی های عزیز خواهش می کنیم ما را در مدیریت مصارف آب کما فی سابق یاری نمایند و به موازات، بهسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع نیز باید در اولویت کاری شرکت آبفا قرار گیرد.

مهندس پوراحمد با بیان اینکه سامانه گرمسیری با تزریق اعتبارات جدید تکمیل می‌شود، گفت : با تزریق اعتبار جدید سامانه گرمسیری تا ۱۸ ماه آینده این طرح تکمیل می شود.

وی یادآور شد: این طرح ۲۸۰ میلیون متر مکعب آب از طریق سامانه گرمسیری اراضی استان ایلام در شهرستانهای جنوبی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام کمبود اعتبار را عامل کُند شدن سامانه گرمسیری عنوان کرد و اظهار داشت: سامانه گرمسیری جز طرح های بزرگ و منحصر به فرد کشور بوده که استان نیز از این طرح منتفع شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از اهداف این طرح، ایجاد اشتغال، تامین بخشی از آب شرب و صنعت در شهرستان های دهلران و مهران در افق بلندمدت است.