معرفی برگزیدگان بخش ویژه پویش صرفه جویی در انرژی، نجات زندگی

برگزیدگان بخش ویژه، پویش صرفه جویی در انرژی، نجات زندگی معرفی و جوایز خود را دریافت کردند. مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز در این آیین با اشاره به برگزاری پویش بزرگ صرفه جویی انرژی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت: این پویش که از ۲۵ اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه سال جاری […]

برگزیدگان بخش ویژه، پویش صرفه جویی در انرژی، نجات زندگی معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز در این آیین با اشاره به برگزاری پویش بزرگ صرفه جویی انرژی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت: این پویش که از ۲۵ اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه سال جاری برگزار شد مورد استقبال بسیار خوب دانش آموزان و خانواده هایشان قرار گرفت.
جلال زراعت پیشه با اشاره به لزوم فرهنگسازی و آموزش در بحث استفاده منطقی و صرفه جویی در مصرف انرژی، افزود: در این پویش که در بستر سامانه شاد برگزار شد ظرف مدت ۵ روز بیش از ۵۰۰ هزار بازدیدکننده داشت.
وی افزود: در این پویش که در دو بخش دانش آموزان و مادران برگزار شد، آثار و محتواهای متعدد فرهنگی تولید شده در قالب مقاله، شعر، نقاشی، انیمیشن، عکس، فیلم، خاطره، داستان، کاریکاتور و غیره مورد داوری کارشناسان خبره قرار گرفت و در پایان ۴۰ اثر به عنوان اثرهای برتر انتخاب گردید.
زراعت پیشه تصریح کرد: جوایز این پویش نیز به دو صورت ویژه و عادی تعریف شد تا کسانی که در کنار برتر شدن اثر، کاهش مصرف برق در این مدت نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته نیز داشته اند از جوایز ویژه تری برخوردار گردند.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست آغاز به کار این پویش نیز مسابقه پیامکی برگزار شد و در مدت ۲ ساعت، بیش از ۴ هزار پیام ارسال گردید که از برگزیدگان این مسابقه نیز تجلیل و قدردانی شد.
وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اهمیت انرژی برای جامعه ی انسانی، از محدودیت منابع و پایانپذیری آنها سخن گفت و تصریح کرد: برای تولید برق به عنوان یک انرژی پاک از سوختهای فسیلی استفاده میشود که بعضا پیامدهای منفی زیست محیطی را به دنبال دارد.
زراعت پیشه با تأکید بر لزوم استفاده بهینه و منطقی از انرژی و به کارگیری الگوهای مناسب مصرف، گفت: هرچه قدر در زمینه کاهش مصرف انرژی حرکت کنیم به حفظ محیط زیست و افزایش مدت زمان استفاده از منابع کمک کرده ایم.
وی با بیان این که امروز سرانه مصرف انرژی در کشور ما نسبت به دیگر کشورها بسیار بالاتر است، گفت: سالانه ۹۰ میلیارد دلار یارانه انرژی در کشور پرداخت می شود.
زراعت پیشه، یکی از دلایل بهره وری پایین مصرف انرژی در کشورمان را ارزان بودن آن عنوان کرد و گفت: ما اعتقاد داریم باید از این انرژیها به صورت منطقی تر و معقول تر استفاده کنیم.
زراعت پیشه تصریح کرد: باید با مردم درخصوص چگونگی مصرف انرژی صحبت کنیم و تلاش نماییم در کنار استفاده بهینه از انرژی از سرمایه ها و منابع کشورمان با مصرف صحیح حفاظت نماییم.
مدیرعامل توزیع برق شیراز، افزود: نگاه ما کاهش رفاه مردم یا افزایش بهای انرژی نیست ما معتقدیم مردم با انتخاب روش درست مصرف، بهترین تصمیم را همراه با آگاهی برای زندگی خود بگیرند.
وی تصریح کرد: در این پویش که با محوریت ایجاد حساسیت و آگاهیبخشی نسبت به نحوه مصرف بهینه از انرژی برق برگزاری شد توانستیم صدای خود را به بخش بزرگی از جامعه هدف خود برسانیم و با توجه به بازخورد مثبت و استقبال خوب خانواده دانشآموزی استان طبق نظر شرکت بتواند قرار شد این پویش از سال آینده به صورت ملی برگزار گردد.
زراعت پیشه یادآور شد: باید درست مصرف کردن انرژی و منابع در کشور به یک ارزش تبدیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم با بیان این که به عنوان عضوی از جامعه انسانی باید سهم خود را بشناسیم و به رسالت و تکلیف اجتماعی خود عمل کنیم، گفت: نمیتوانیم بگوییم کاری به مباحث مختلف زیست انسانی نداریم.
فرهاد اسماعیلی، در بحث انرژی و حامل های انرژی باید بحث محیط زیستی و گازهای گلخانه ای آن را جدی بگیریم و الگوی مصرف خود را تغییر دهیم.
وی با اشاره به این که جامعه رشد یافته جامعه ای است که به مباحث زیست محیطی اهمیت ویژهای میدهد، گفت: در جنگ با محیط زیست پیروزی وجود ندارد و هر کس در این عرصه قرار گیرد قطعاً بازنده است.
اسماعیلی، عدم استفاده مناسب و مصرف بی رویه از انرژی را موجب برهم خوردن محیط زیست و اکوسیستم اقلیمی عنوان کرد و گفت: باید به سمت تغییر و تحول در مصرف انرژی حرکت کنیم.
وی با اشاره به انگیزه، استعداد و ذهنهای هوشمند دانش آموزان، گفت: باید از ایده های آنان در بحث تولید انرژیهای پاک و روشهای کاهش مصرف استفاده کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خواستار تداوم این پویش و شکل گیری پویش مصرف صحیح آب شد و افزود: این کار مشترک افتخاری برای استان بود و موجب شد تا یک ظرفیت ملی در این بخش ایجاد شود.
وی در پایان گفت: استفاده مناسب و مطلوب از انرژی باید به عنوان یک تکلیف اجتماعی وارد بدنه جامعه شود.
در پایان این آیین، به برگزیدگان پویش بزرگ صرفه جویی در انرژی، نجات زندگی در دو بخش دانش آموزان و مادران جوایز ارزنده ای اهداء گردید.