مصرف بی رویه آب علت افت سطح آبهای زیر زمینی

رئیس اداره آب و فاضلاب ایواوغلی گفت :محل نصب الکترو موتور چاه آب شرب روستای بیلوار به دلیل افت سطح ابهای زیر زمینی افزایش داده شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوی ، محرم زینال زاده گفت : با دریافت گزارشات مردمی از سامانه ۱۲۲ مبنی بر افت فشار و قطعی آب در روستای بیلوار اکیپ اتفاقات و انرژی به محل اعزام و بعد از بررسیهای کارشناسی علت این امر افت سطح ایستابی آبهای زیر زمینی تعیین شد.
زینال زاده افزود : بعد از مشخص شدن علت همکاران اقدام به پایین آوردن پمپ آب چاه شرب روستای فوق کردند و مشکل برطرف و آب پایدار روستا وصل شد.
رئیس اداره آب و فاضلاب ایواوغلی تصریح کرد : استفاده بی رویه از آبهای زیر زمینی در کشاورزی ، صنعت و آب شرب وضعیت سطح ایستابی آبهای زیر زمینی منطقه را کاهش داده و چاه های غیر مجاز کشاورزی نیز یکی از دلایل عمده این کار است .
وی ضمن دعوت از مردم در صرفه جویی و مدیریت مصرف آب در تمام زمینه ها (کشاورزی ، صنعت ، آب شرب و … ) خاطر نشان کرد : توسعه هر شهر یا روستا نیازمند آب است و ما در شرایط کنونی که با کاهش بارندگیها و افت آبهای زیر زمینی مواجه هستیم بیشتر از قبل باید در این زمینه گام برداریم .
گفتنی است روستای بیلوار با ۳۷۸ خانوار و یک هزار ۱۳۹ نفر جمعیت در بخش ایواوغلی شهرستان خوی قرار دارد.