مصرف بهینه و تغییر سبک زندگی از راه های مهم مدیریت منابع آب استان است.

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت های آبی استان گفت: مصرف بهینه و تغییر سبک زندگی از راه های مهم  مدیریت منابع آب در استان است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان، دکتر هادی حق شناس در مراسم رونمایی از شخصیت “بی بی ناهید”( محافظ از آب) در شرکت آب منطقه ای […]

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت های آبی استان گفت: مصرف بهینه و تغییر سبک زندگی از راه های مهم  مدیریت منابع آب در استان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان، دکتر هادی حق شناس در مراسم رونمایی از شخصیت “بی بی ناهید”( محافظ از آب) در شرکت آب منطقه ای گلستان اظهار کرد: عناصر حیاتی آب، هوا و خاک هر سه در معرض تهدید هستند واگر روند تولید گازهای گلخانه ای به همین منوال پیش برود در۸۰ سال آینده کره گرم و سوزانی خواهیم داشت و باید منتظر حوادث هولناکی چون سیل آلمان و آتش سوزی های گسترده در آمریکا، در کل جهان باشیم.
دکتر هادی حق شناس با بیان اینکه میزان مصرف گاز، آب و برق هر سال بیشتر می شود و هیچ قیدی برای مصرف نداریم، گفت:حتی اگر با کمبود منابع و تولید نیز رو به رو نباشیم با عوارض ناشی از مصرف و گازهای گلخانه ای چه باید بکنیم؟
استاندار گلستان گفت: بارندگی سال آبی گذشته در استان ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و سطح زمین استان از بندرگز تا مینودشت نشست کرده است.
دکتر حق شناس ادامه داد:  باید با سرعت بیشتری بیش از ۱۴ هزار چاه غیرمجاز استان مسدود شود تا بتوانیم به درستی منابع آبی را مدیریت کنیم.
وی تاکید کرد: نیاکان ما در سده های پیش با ایجاد قنات ها بهترین روش مدیریت آب را داشته اند و امروز نیز مصرف بهینه موثرترین راه مدیریت منابع آبی است.
وی با قدردانی از این اقدام فرهنگی، بیان کرد: ایراد در سمت تولید نیست. بلکه باید سبک زندگی را تغییر دهیم و به سمت مصرف صحیح واستفاده بهینه پیش رویم.
وی افزود: اگر روند توجه به تولید بدون در نظر گرفتن عوارض جانبی ادامه داشته باشد یقیناً با مشکل مواجه خواهیم شد.