مدیرعامل شرکت توزیع برق:

مصرف برق هرمزگان ۱۱ درصد افزایش یافت

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: ورود فصل گرما به استان باعث شد مصرف برق ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته باشد.

هاجر عبدی افزود: با ادامه این روند پیش بینی می شود بار شبکه از اردیبهشت ماه روند صعود قابل ملاحظه ای داشته باشدکه برای مدیریت صحیح پیک بار نیازمند همراهی مشترکین در ساعات اوج مصرف هستیم.

وی با تاکید بر جمع آوری انشعاب های غیرمجاز و مراکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال گفت: افزایش استفاده غیرمجاز از دستگاههای استخراج رمز ارز و استفاده غیرقانونی از برق، ارتباط مستقیم با افزایش خاموشی ها و نوسان برق دارد.

به گفته وی، تمام مراکز حساس استان که از مولدهای برق اضطراری استفاده می کنند، موظف هستند دستگاههای خود را در حالت آماده به کار قرار داده تا در مواقع نیاز از برق تولیدی مولدها استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: مصرف برق مشترکان پرمصرف بویژه مشترکین صنعتی و اداری به طور مستمر کنترل می شود که در صورت افزایش بی رویه مصرف، برق آنها در ساعات اوج بار قطع خواهد شد.در حال حاضر عدم توازن مصرف و تولید از ساعات قبل از ظهر آغاز می شود و تا شب ادامه دارد و دیگر به ساعات اوج بار محدود نمی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گفت: دستگاههای اجرایی و ادارات موظف هستند در ساعات اوج بار ۵۰ درصد مصرف خود را کاهش داده و در پایان ساعات اداری نیز فقط ۱۰ درصد از بار خود را مصرف کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به ناترازی تولید و مصرف برق از همه مشترکان می خواهیم در ساعات اوج بار با این شرکت همراهی کنند تا ضمن جلوگیری از قطع برق، همه مشترکین از برق پایدار بهره مند باشند.