مصرف اسفندماه آب تهران با ماه‌های گرم سال برابری میکند

مصرف آب پایتخت‌نشینان در روزهای پایانی هفته در اسفندماه به مرز ۵۲ هزار و 500 لیتر در ثانیه رسیده است، این میزان مصرف هم‌اندازه اوج مصرف لحظه‌ای آب در روزهای گرم سال است.

به گزارش برقآب، مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آب شهری آبفای استان تهران با اشاره به رکورد شکنی‌های مصرف در اسفندماه به دلیل خانه‌تکانی گفت: در روزهای گذشته شاهد بودیم که مقدار مصرف از ۵۲ هزار لیتر بر ثانیه هم گذر کرد که رکورد بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود.

ملکوتی افزود: از ابتدای سال آبی تا ۱۲ اسفند تنها ۱۰۳.۶ میلی متر بارندگی در تهران ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد و در مقایسه با متوسط بلند مدت ۳۵ درصد کاهش یافته است.

ملکوتی با بیان اینکه پایتخت هم‌چنان دچار تنگنای آبی است افزود: هم‌چنان برخی از مشترکان بیش از دو برابر الگوی مجاز آب مصرف می کنند او افزود: از ابتدای طرح برخورد با مشترکان بدمصرف تاکنون ۳۸ هزار خانوار بدمصرف که بیش از دو برابر حد مجاز (۲۸ متر مکعب در ماه) مصرف می‌کنند با محدودیت و قطع موقت آب مواجه شدند.

او خاطرنشان ساخت: این محدودیت‌ها هم نتوانسته جلوی اضافه مصرف مشترکان پر مصرف را بگیرد، به طوری که تنها ۲۱ درصد این دسته از مشترکان بد مصرف، مصارف خود را به الگوی مجاز رسانده‌اند.

مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آب شهری آبفای استان تهران با اشاره به نبود تناسب میان ذخایر و میزان مصرف آب در تهران گفت: این روزها با راه‌کارهایی بسیار ساده می توان مقدار مصرف در هنگام خانه تکانی را کاهش داده و برای گذر از این تنش آبی کمک کرد.

او افزود: با بیان این هشدارها قصد منع کردن خانواده‌ها از انجام خانه‌تکانی را نداریم اما می‌توان با رعایت نکات مدیریت مصرف و پرهیز از مصارف غیرضروری در روزهای پایانی سال، شبکه توزیع آب شرب پایتخت را پایدارتر کرد.