مشکل تنش آبی شهر کرمانشاه به حداقل خواهد رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با اجرای پروژه های در دست اقدام شرکت آبفا استان مشکلات تنش آبی شهر کرمانشاه به حداقل خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، “رضا داودی” در حاشیه سی و هفتمین جلسه قرارگاه عملیاتی آب شرب شهر کرمانشاه به تشریح وضعیت آب شرب این شهر پرداخت و گفت: در سنوات گذشته نیز شهر کرمانشاه با مشکلاتی در این زمینه مواجه بود، با توجه به کمبود آب در تاسیسات آبی شهر به همان نسبت در برخی از مناطق دچار مشکل هستیم البته این مشکلات در برخی از محله ها به صورت سنواتی است.

به گفته داودی در سال جاری با توجه به این موضوع که بخشی از طرح آبرسانی گاوشان انجام شده است و یک مقدار ظرفیت تصفیه خانه افزایش یافته و از طرف دیگر یک سری اصلاحات در ساختار طرح آبرسانی به کرمانشاه در حوزه توزیع آب انجام شد و ظرفیت ایستگاه های پمپاژ آب خصوصاً در مناطق جنوبی شهر ارتقاء داده شد به همان نسبت تنش آبی در مناطق مذکور کاهش یافت.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان ساخت: امیدواریم با توجه به اینکه چند طرح اجرایی جهادی از جمله خطوط بین مخازن را در دستور کار داریم، بتوانیم تنش آبی در شهر کرمانشاه را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در پایان افزود: امسال با توجه به شرایط بهره برداری که در شبکه های آبرسانی ایجاد شد به نسبت سال گذشته وضعیت تنش آبی کنترل شده است، اگر چه مردم دچار سختی هایی هستند اما تلاش می کنیم تا در روزهای آینده وضعیت را خصوصا در شمال شهر که دچار مشکلاتی هستیم با وارد مدار کردن دو حلقه چاه تا ده روز آینده بهتر کنیم و تنش آبی در این مناطق را تقریبا مرتفع سازیم، همچنین چند پروژه دیگر را در شهر کرمانشاه اجرا خواهیم کرد که بعد از عملیاتی شدن آنها حتما مشکلات تنش آبی این شهر به حداقل ترین میزان خواهد رسید.