مشکلات آبی استان بررسی شد

مدیرعامل آب منطقه ای استان زنجان و هیئت همراه در دیدار با نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، به بررسی مشکلات آبی مردم این استان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، در این جلسه که با حضور سید محمد شعاعی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، اسماعیل افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، اروند وزیری مدیر دفتر حقوقی این شرکت و هیئت همراه برگزار شد؛ در راستای سیمای منابع آبی استان، مطالبی از سوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ارائه گردید.

اسماعیل افشاری وضعیت آورد اکثر سدهای استان را نسبت به سالهای گذشته منفی دانست و یادآور شد: این موضوع بیانگر آن است که بایستی صرفه‌جویی حداکثری را در مصارف آب سدها داشته باشیم، بخصوص در سد تهم که تامین‌کننده حدود نیمی از مصرف آب شرب شهر زنجان است.

وی به بدهی شرکت آب منطقه ای زنجان در خصوص اراضی کشاورزی حاشیه سد تالوار که تملک شده و زیر آب رفته و بهای برخی از این زمینها به صاحبانشان به دلیل عدم تخصیص اعتبار واریز نشده است اشاره کرد و افزود: در این خصوص نیز انتظار میرود تامین منابع مالی از سوی متولیان امر صورت پذیرد.

حجت الاسلام ابوالقاسمی نیز در این دیدار بر ضرورت حفاظت و صیانت از داشته های منابع آبی استان تاکید کرد و عنوان کرد: از مهم‌ترین مباحث طبیعی که در دین به آن اشاره شده است مسئله آب است؛ قرآن آب را مایه حیات و ریشه زندگی می‌داند و می‌گوید ما هر چیزی که شما می‌بینید از آب زنده قرار دادیم.

وی بر رسالت همه مسئولین استانی بر پیشبرد اهداف طرحهای منابع آبی استان در جهت تامین آب پایدار برای کشاورزی،شرب و صنعت تاکید کرد و افزود:همه ما وظیفه داریم در قبال توسعه منابع آبی زنجان به وظیفه خود به نحو احسن عمل کنیم و این موضوع را از مسئولین بالادستی بطور جدی پیگیری نمائیم.