مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در جمع خبرنگاران:

مشترکان خانگی صورت کاهش مصرف پاداش دریافت می نمایند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: به جهت عبور موفق از پیک بار تابستان و ترغیب مشترکان خانگی به انجام مدیریت مصرف برق به مشترکینی که تا 5 درصد الگوی مصرف بوده اند 20 هزار ریال، تا الگوی مصرف 15 هزار ریال، 1.5 برابر الگو 10 هزار ریال و حتی تا 2.5 برابر الگو در سال 1400 مصرف برق داشته اند و اکنون بتوانند به نسبت سال پایه صرفه جویی داشته باشند به ازای هر کیلووات 5 هزار ریال پاداش دریافت می نمایند.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: به جهت عبور موفق از پیک بار تابستان و ترغیب مشترکان خانگی به انجام مدیریت مصرف برق به مشترکان خانگی که تا ۵ درصد الگوی مصرف بوده اند ۲۰ هزار ریال، تا الگوی مصرف ۱۵ هزار ریال، ۱.۵ برابر الگو ۱۰ هزار ریال و حتی تا ۲.۵ برابر الگو در سال ۱۴۰۰ مصرف برق داشته اند و اکنون بتوانند به نسبت سال پایه صرفه جویی داشته باشند به ازای هر کیلووات ۵ هزار ریال پاداش دریافت می نمایند.

سید محمد حسینی نژاد با بیان این که ۴۰ درصد از توزیع برق استان سمنان به بخش صنعت، ۲۰ درصد بخش کشاورزی، ۲۰ درصد بخش خانگی و ۲۰ درصد بخش‌های تجاری، اداری و معابر تعلق دارد اضافه کرد: با توجه به محور شعار سال و لزوم حمایت از بخش‌های تولیدی-صنعتی، ثبات در تأمین برق بخشهای کشاورزی، کارگاه های کوچک، صنایع و دامداری ها در دستور کار قرار دارد. وی گفت: با اقدامات پیش بینی شده در حوزه مدیریت مصرف برق امیدواریم صرفه‌جویی در مصرف برق در بخش خانگی در سال جاری حدود ۱۰ درصد محقق شود که این مقدار در سال گذشته ۴ درصد بود.

حسینی نژاد خاطر نشان کرد: در بخش صنعت، صنایع شهرک صنعتی می توانند هفته‌ای یک روز از ساعت ۱۱ الی ۲۳ شیفت کاری را تعطیل کرده و تولید در آن روز را به ایام تعطیل و یا از ساعت ۲۳ تا یازده صبح موکول کنند تا با انجام جابجایی بار بدون قطعی برق در بخش صنعتی، کمک به کاهش پیک بار استان را داشته باشند.

وی افزود: واحدهای صنعتی با مصرف بالا می توانند از طریق برگزیدن یکی از ۳ الگوی مصرف، کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در طی ۳ ماه، کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق در طی ۲ ماه و یا کاهش ۹۰ درصدی مصرف برق در یک ماه نسبت به مدیریت بار مشارکت کنند.

وی همچنین توضیح داد: در بخش کشاورزی، کشاورزان با عدم مصرف روزانه از ساعت ۱۱ تا ۱۸ و به میزان پنج ساعت در این بازه، در سایر ساعات روز از برق رایگان استفاده کنند.

رئیس هیات مدیره توزیع برق استان تاکید داشت: بنا بر مصوبه سال ۱۴۰۰ و ابلاغ مجدد آن توسط معاون اول ریاست جمهور در سال جاری تمامی ادارات و سازمان‌های عمومی موظفند در طول ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیر کاری حداقل ۶۰ درصد برق مصرفی در سال ۱۴۰۰ را کاهش مصرف داشته‌ باشند. وی افزود: بنا بر تاکید قانون در حوزه ادارات ادارات مولد برق و ژنراتور دارند؛ موظف به در مدار قرار دادن مولد برق هستند.

وی در پایان توضیح داد در ۲۴ ساعت اخیر برای بیش از ۱۰ اداره پر مصرف در استان سمنان اخطار کتبی ارسال شده است تا با کاهش مصرف از قطع برق آنها در روزهای آتی جلوگیری گردد.