مشترکان کم مصرف برق در بخش صنایع پاداش می گیرند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از ارائه طرح های تشویقی به مشترکان بخش صنایع در استان خبر داد و افزود: درصورت مصرف بهینه برق توسط مشترکان بخش صنایع در پیک بار، قریب به ۹ مگاوات در مصرف برق در شبکه صرفه جویی می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه شروع فصل گرما میزان مصرف انرژی برق را تا حد زیادی افزایش می دهد، گفت: در همین راستا وزات نیرو امسال با اتخاذ برنامه های تشویقی محور در نظر دارد تا مصرف برق را در بخش خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی متناسب با تعاریف انجام شده کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه صنعت به عنوان یکی از بخش های مهم جهت تولید و چرخش چرخ های اقتصادی همواره نیازمند برق پایدار است ، افزود: به منظور فراهم شدن زمینه مدیریت مصرف برق و رفع مشکلات ناشی از قطع احتمالی برق واحد های صنعتی وزرای صنایع ونیرو تفاهم نامه ای را امضاء کرده اند که طبق مفاد آن واحدهای صنعتی مشمول با اجرای چند اقدام مدیریتی در زمینه مصرف برق می توانند مشمول بسته های تشویقی شوند.

لهونیان افزود: یکی از این برنامه ها، طرح ذخیره عملیاتی برق است که به منظور کنترل هوشمند و هدف دار بار شبکه سراسری در مواقع موردنیاز شبکه و ایجاد تعادل بین تولید وذخیره گردان و بار مصرفی شبکه سراسری اجرا می شود که در این طرح واحد های صنعتی با قدرت بیش از ۲۰۰ کیلووات که بتوانند از ساعات ۱۲ الی ۲۲ در صورت نیاز به شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در زمینه کاهش بار کمک کند، پاداش تعلق می گیرد.

وی افزود: طرح مدیریت بار برنامه ریزی شده نیز یکی دیگر از برنامه های عملیاتی بخش صنایع است که طی آن اگر مشترکان بخش صنعتی تعمیرات و تعطیلات سالانه خود را را به حداقل ۵ روز کاری موکول کنند و میزان مصرف برق در ساعات اوج بار را کاهش دهند، مشمول پاداش می شوند.

لهونیان اظهار داشت:سومین طرح تشویقی مشترکین بخش صنایع جابجایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای میانی هفته در بازه زمانی اول خرداد تا پایان مرداد ماه و به مدت ۴ روز است به گونه ای که حداقل میزان قدرت کاهش یافته برابر با ۷۰ درصد دیماند مصرفی سال قبل باشد.

وی با اشاره به اینکه در صورتیکه مشترکان بخش صنعتی ساعات کاری خود را (حداقل ۵ روزکاری) از ساعت ۶ صبح  الی ۱۳ ظهر تعیین کنند و حداقل  ۸۰ درصد کاهش بار داشته باشند مشمول پاداش می شوند، گفت: چنانچه مشترک بخش صنایع در ساعات اوج مصرف یعنی از ساعت ۱۳ الی ۱۷ دیماند مصرف خود را کاهش دهد متناسب با کاهش بار و مدت زمان آن پاداش دریافت می کند.

لهونیان در ادامه با اشاره به اینکه در مجموع ۳ هزارو ۱۹۰ مشترک بخش صنعت در استان کردستان فعالیت دارند، افزود: پیش بینی می شود بااجرای برنامه های مدیریت مصرف بار در واحدهای صنعتی قریب به۹ مگاوات در مصرف برق استان صرفه جویی شود.

وی در پایان اظهارداشت:با هدف مدیریت بار استان در همه بخش ها تدابیری اتخاذ شده که در بخش صنایع، فعالیت کاری شهرک های صنعتی استان به صورت چرخشی در یک روز کاری به روزهای جمعه موکول می شود تا شبکه توزیع برق حتی در شرایط پیک مصرف در مراکز حیاتی و حساس همچون مراکز بهداشتی- درمانی، دکل های مخابراتی و … به صورت پایدار حفظ شود.