شرکت توزیع نینروی برق استان خراسان جنوبی:

مشارکت ۲۰ تیم عملیاتی در مانور آموزشی آمادگی در برابر سیلاب

یکی از دلایل انجام مانور این است که باتوجه‌به اینکه خراسان جنوبی یکی از استان‌های پهناور کشور است و پراکندگی تأسیسات در سطح استان زیاد است، نیاز است آمادگی تیم‌های عملیاتی ما برای حوادث استان بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری برقاب؛ به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی ۲۰ تیم عملیاتی در مانور آموزشی آمادگی در برابر سیلاب منطقه جنوب شرق کشور مشارکت دارند.

مهدی دوستی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای این مانور سامانه فرماندهی واحد حادثه است، افزود: یکی از دلایل انجام مانور این است که باتوجه‌به اینکه خراسان جنوبی یکی از استان‌های پهناور کشور است و پراکندگی تأسیسات در سطح استان زیاد است، نیاز است آمادگی تیم‌های عملیاتی ما برای حوادث استان بیشتر شود.

 رئیس شورای انسجام‌بخشی شرکت‌های صنعت آب و برق خراسان جنوبی بیان کرد: در این مانور ۹ نقطه حادثه در تأسیسات آب، نیروگاه و برق پیش‌بینی شده تا با کمک استان‌های معین در صحنه عملیاتی حاضر و نسبت به رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد.

دوستی با بیان اینکه این مانور، مانور سطح یک و اولین مانور عملیاتی است که در استان در حال انجام است، تصریح کرد: خراسان جنوبی با مخاطرات زیادی در حوزه بحران مواجه است و امید داریم بتوانیم بهترین خدمات را با سطح آسیب پایین در شرایط بحران ارائه دهیم.

وی به اهداف برگزاری مانور اشاره و اظهار داشت: انسجام و تشکیل سامانه فرماندهی واحد حادثه، هم‌افزایی هرچه بیشتر بین استان‌های معین برای امدادرسانی، استفاده از ظرفیت‌های منابع انسانی و ارزیابی آسیب‌های موجود و انجام اقدامات لازم در جهت رفع آنها از جمله اهداف برگزاری این مانور است.

رئیس شورای انسجام‌بخشی شرکت‌های صنعت آب و برق خراسان جنوبی یادآور شد: جلوگیری از موازی‌کاری و هدررفت سرمایه، ایجاد بستر مناسب به‌منظور تبادل اطلاعات و تجربیات موفق، کاهش خسارت‌های مالی و جانی ناشی از بحران‌ها، تسریع در ارائه خدمات و هماهنگی لازم برای بازیابی توان مدیریتی اجرایی از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

دوستی با بیان اینکه در این مانور ۸۶ نفر از استان‌های معین در قالب ۲۰ تیم عملیاتی مشارکت دارند، اظهار داشت: از این تعداد ۲۱ نفر در قالب تیم عملیاتی بازسازی شرکت‌های آبفا، ۱۸ نفر برای بازسازی از تأسیسات شرکت آب منطقه‌ای، ۱۵ نفر تیم‌های عملیاتی بازسازی از شرکت‌های برق منطقه‌ای، ۲۴ نفر تیم‌های عملیاتی بازسازی از شرکت‌های توزیع برق و ۸ تیم عملیاتی بازسازی از نیروگاه شهید کاوه هستند. وی، تعداد ارزیابان مانور را ۱۵ نفر عنوان کرد و افزود: ۵۰ نفر در قالب ۱۲ تیم پشتیبان داخلی این مانور را پشتیبانی می‌کنند.