مشارکت مردم در مصرف بهینه برق و کمک برای عبور از نقطه اوج تابستانی باید ترویج و فرهنگ سازی شود

مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس در دیدار با برخی از خادمیاران و مسوولان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در مصرف بهینه برق و کمک برای عبور از نقطه اوج تابستانی باید ترویج و فرهنگ سازی شود افزود: صرفه جویی در مصرف برق بخشی از فرهنگ والای اسلامی است و جامعه ما به این فرهنگ اسلامی احترام می گذارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، مهندس حقیقی در این دیدار که با حضور محمدرضا رستمی  معاون دفتر آستان قدس رضوی در استان فارس و قاسم نوازی و همچنین تعدادی از خواهران و برادران خادمیار از این دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی ترتیب یافت ، شاخص های صرفه جویی و مصرف بهینه برق را برشمرد و گفت : راه موفقیت از بحران خاموشی و گذر از تابستان پیش رو پایبند بودن به همین شاخص های مصرف بهینه است.

مهندس حقیقی برخی از شاخص های مصرف برق در سایر کشورها را یاد آور شد و گفت : بررسی های آماری و علمی مستند به منابع معتبر بین المللی حکایت از آن دارد که ایران در میان همه کشورهای جهان بجز سودان و لیبی از دیگر کشورهای جهان قیمت برق کمتری از مشترکین خود دریافت می کنند. دریافت قیمت برق کمتر نباید منجر به این شود که ما بی محابا برق مصرف کنیم و به هشدارهای اوج مصرف تابستانی بی توجه باشیم ، خوشبختانه شهروندان در استان فارس و مناطق جنوبی به هشدارها بی اعتنا نیستند و مصرف بهینه را برای خود یک اصل م یدانند و به آن پایبند هستند.

 

وی اضافه کرد : نه تنها ایران در بین کشورهای جهان قیمت بسیار پایینی برای برق در نظر گرفته است، همچنین در مقایسه با کشورهای منطقه نیز شرایط قابل تأملی را به لحاظ قیمت برق رقم زده است ، این شرایط در جامعه ما  سبب شده تا میزان مصرف برق مشترکین به شدت بالا باشد و همین

موضوع کشور را در ایجاد تعادل میان تولید و مصرف برق به ویژه در ایام پرباری با چالش

های بسیار جدی رو به رو کرده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با اشاره به اینکه ارزان بودن قیمت انرژی برق در سال و دهه های گذشته تبعات خسارت باری برای  جامعه به همراه داشته است افزود:  از جمله آن می توان به از بین رفتن تعادل میان افزایش تقاضا و افزایش مصرف، کاهش امکان نوسازی نیروگاه های موجود و نیز نبود ظرفیت و صرفه اقتصادی برای حرکت به سمت انرژی های نو اشاره کرد.

مشکلاتی که مورد اشاره قرار گرفت سبب شده تا جامعه ما  به ویژه در ایام تابستان و ایام پرباری به لحاظ ایجاد تعادل میان تولید و تقاضای مصرف با گرفتاری های فراوانی مواجه شود و به واسطه ارزان بودن قیمت برق، بسیاری از مشترکین نیز در کاهش میزان مصرف جدیت نداشته باشند و همانطور که در سال های گذشته نیز مشاهده شد در ایام پرباری با خاموشی برق مواجه شویم  که امید است در سال جاری با توجه بیشتر مردم به پیام های هشدار دهنده برای عبور از نقطه اوج مصر تابستانی مشارکت بیشتری از سوی مردم و مصرف کنندگان شاهد باشیم .

 

مسوولان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس در این آیین از خدمات و همکاریهای مخلصانه مهندس حقیقی مدیرعامل برق منطقه ای فارس و همکاران خدوم و زحمتکش برق تقدیر کردند .

حضور موثر در برنامه های مختلف نشر و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه و همکاری با دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس  نیز مورد تاکید قرار گرفت .

در این آیین به پاس زحمات مومنانه همکاران برق فارس لوح تقدیر با تابلو فرش متبرک حرم مطهر رضوی تقدیم گردید.

در پایان مراسم  نیز حاضرین ، در نمازخانه شرکت برق فارس   نماز جماعت  برگزار کردند و مراسم پرچم گردانی پرچم متبرک حرم مطهر رضوی همراه با قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) برگزار گردید.