مدیر منابع آب شهرستان کاشان خبر داد:

۸حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان کاشان مسدود شد

مدیر منابع آب شهرستان کاشان گفت: 8حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان کاشان پر ومسدود شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، ششم خرداد ماه، محمدرضا نرجسیان اظهار داشت: از ابتدای سالجاری با دستور دادستان محترم شهرستان کاشان، همکاری نیروی انتظامی و تلاش و پیگیری های مستمر منابع آب شهرستان کاشان نصب کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های آب مجاز، پر و مسدود کردن چاه های غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز از جمله برنامه های در دست اقدام است.

وی افزود: بر همین اساس تعداد ۱۷حلقه چاه مجاز به کنتور هوشمند تجهیز شد.

نرجسیان تصریح کرد: از مردم شریف شهرستان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلفات در حوزه منابع آب، مراتب را به سامانه تلفنی ۳۸۴۸ حفاظت منابع آب، اعلام نمایند.

مدیر منابع آب شهرستان کاشان ادامه داد: به استناد تبصره ۳ و ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب  وآئین نامه های مربوط به آن هرگونه ساخت و ساز در بستر و حریم کمی رودخانه ها ممنوع است و امور آب براساس وظایف حاکمیتی که برعهده دارد نسبت به برخورد با متخلفان و قلع و قمع اعیانی های ایجاد شده در حریم بستر رودخانه های کاشان اقدام می نماید.

وی افزود: از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در خواست می شود جهت جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان مالی ناشی از خرید و ساخت و ساز در اراضی واقع در مجاورت رودخانه ها، انهار و مسیل ها قبل از هرگونه اقدام، با مراجعه به مدیریت منابع آب شهرستان کاشان برای مشخص شدن قانونی بستر و حریم به صورت دقیق استعلام نمایند.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای دستورات قضایی دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشان از سال  ۱۴۰۰ تاکنون بیش از پنج هکتار از اراضی اشغال شده رفع تصرف و اعاده وضع به حالت سابق شده است.