مدیر عامل شرکت آبفا فارس با ارسال نامه ای ائمه ی جمعه و جماعات استان را به یاری طلبید

با نزدیک شدن به ماه های گرم سال، مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در نامه ای به ائمه ی جمعه ی این استان، خواستار ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب از تریبون نماز جمعه و نماز جماعات مساجد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس ، با نزدیک شدن ماه های گرم سال و چالش فراگیر کم آبی در این استان ، دکتر علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با ارسال نامه ای خواستار مشارکت و همکاری بیش از پیش ائمه ی جمعه و جماعات این استان، در مدیریت مصرف آب ، ترویج و تبیین فرهنگ صرفه جویی در جامعه شد. وی در این نامه با اشاره به دلایل بحران کم آبی و چالش های ناشی از آن، اظهار داشت: اقلیم خشک و نیمه خشک استان، تداوم خشکسالی های سنواتی، استحصال بی رویه از منابع آبی موجود، رشد جمعیت و افزایش الگوی مصرف موجب گردیده است تا روز به روز شاهد فقر مضاعف سفره های زیر زمینی که عمده منابع تامین آب شرب و بهداشتی جمعیت استان را تشکیل می دهد، باشیم. وی تلاش های یک سویه ی مسئولین در جهت کنترل بحران را ناکافی دانسته و آورده است: علی رغم تلاش های بی وقفه ی مسئولین و متولیان تأمین آب شرب مردم در راستای طراحی، اجرا و بهره برداری از تاسیسات آب و فاضلاب، شاهد گسترش کم آبی و بعضا تهدید بی آبی در اکثر شهرها و روستاهای استان هستیم. از سوی دیگر دسترسی به منابع آبی پایدار یکی از مهمترین عوامل رشد صنعت، اشتغال و بقاء سکونت در روستاها و شهرهای کوچک می باشد. علاوه بر این متاسفانه با افزایش نیازها به آب، شاهد گسترش آلوده سازی منابع آبی موجود و تهدید این منابع توسط آلاینده های انسان ساز هستیم. مدیر عامل شرکت آبفا فارس تجاوز به حریم چاه ها و  منابع تامین آب شرب که دارای شاخص های بسیار بالاتری نسبت به آب کشاورزی و صنعت می باشند را نیز از دیگر چالش ها عنوان نموده و افزوده است: با پیشرفت علوم، انتظارات مصرف کننده ها و نیاز های آنان نیز افزایش یافته است. بنابراین محافظت از منابع آب که بزرگترین داراییهای موجود انسان می باشد را باید یکی از وظایف ملی و اجتماعی دانست که لازمه آن آگاهی بخشی و ایجاد حمیت عمومی با احساس مسوولیت همگانی است. صادق پور حمایت و پشتیبانی از ماموران و خدمتگزاران مردم در صنعت آب و فاضلاب شهرها ، بخش ها  و روستاهای استان در مسیر حفظ و حراست از این ثروت گرانبها و غیر قابل جایگزین را بسیار لازم دانست و ترویج فرهنگ صرفه جویی و مصرف صحیح از این نعمت بی بدیل الهی را در کاهش مشکلات ناشی از کم آبی و بعضاً بی آبی، بسیار مفید و اثر بخش توصیف کرد.

گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، حاکیست دکتر صادق پور با تأکید بر این مطلب که پرداخت هزینه های آب مصرفی( آب بها) و جلوگیری از وصل انشعابات غیر قانونی که تجاوز به منابع عمومی و بیت المال محسوب می گردد، شرکت آبفا فارس را در مسیر ارائه ی خدمات مطلوب تر قرار می دهد، اذعان داشت: این مهم موجب پویایی بیشتر و تقویت شرکت آب و فاضلاب استان فارس، جهت ارائه ی خدمت مطلوب تر ، انجام تعمیرات به موقع و پرداخت هزینه های بسیار بالای خرید مواد گندزدایی، تجهیزات، ماشین آلات و حق الزحمه پرسنل زحمتکش پیمانکاران فعال در این حوزه می گردد. وی ضمن درخواست یاری از ائمه ی جمعه و جماعات استان با توجه به دارا بودن پایگاه اجتماعی و دینی در جامعه و نفوذ کلام در میان نمازگزاران و دین مداران جامعه ، خواستار ترویج فرهنگ مصرف بهینه ی آب و تأکید بر لزوم صرفه جویی در این خصوص، با استفاده از تریبون نماز جمعه و جماعات شده است. این مدیر ارشد آب شرب استان در پایان با اشاره به اینکه خادمان مردم در شرکت آبفا فارس با تلاش شبانه روزی در جهت ارائه ی خدمات مطلوب به هم استانی ها تلاش می کنند، خاطر نشان کرده است: بدون شک اینجانب و همکارانم در جای جای این استان پهناور، تمامی مساعی خود را در جهت کاهش مشکلات و انجام وظیفه قانونی که بر عهده داریم به کار خواهیم گرفت تا زمینه برخورداری از آب شرب سالم و بهداشتی  برای همه مشترکین شهری و روستایی استان را فراهم آوریم و در این مسیر نیازمند دعای خیر و همکاری مردم و مسئولین هستیم.