مدیر جدید دفتر حراست شرکت آب منطقه ای استان قزوین معرفی شد

در مراسمی با حضور معاون فناوری اطلاعات مرکز حراست وزارت نیرو، مدیرکل حراست شرکت مدیریت منابع آب ایران، معاون حراست کل استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و اعضاء شورای هماهنگی حراست صنعت آب و برق استان قزوین، حمید شیخ محمدی به عنوان مدیر جدید دفتر حراست شرکت آب منطقه ای استان قزوین معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین علی بهمنش مدیرکل حراست شرکت مدیریت منابع آبی ایران در این مراسم با اشاره به روند انتخاب مدیران در شرکت های آب منطقه ای گفت: قانون مداری و توجه جدی به حقوق حقه مردم و نیز همکاران شرکت، مدیریت جهادی و مبارزه با فساد از مهمترین شاخصه های انتخاب مدیران است.

وی افزود: انتخاب مدیران حراست نیز در شرکت های آب منطقه ای بسیار مهم و فرآیند خاصی دارد و با دقت در گزینش افراد تلاش می کنیم تا افرادی در مسئولیت ها قرار گیرند که ضمن صیانت از دستاوردها و سرمایه های شرکت و نیز رصد طرح ها و فعالیتها، قدرت تعامل و همکاری بالایی هم داشته باشند..
مدیرکل حراست شرکت مدیریت منابع آب ایران یادآورشد: در وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران شاخص هایی از جمله عدالت محوری، شفافیت در ارائه آمار و اطلاعات، داشتن تفکر انقلابی و مبارزه با فساد مورد توجه است که از مدیران استانها انتظار داریم ضمن توجه با جدیت آنها را اجرایی کنند.
بهمنش تصریح کرد: قانون مداری و توجه جدی به حقوق حقه مردم و نیز همکاران شرکت مورد تاکید جدی است و مدیران باید ضمن ارتباط مستقیم با مردم و ارباب رجوع و برگزاری جلسات مستمر با رویکرد حل مسئله موجبات رضایت مندی مردم را ایجاد نمایند.
این مسئول اظهارداشت: استفاده از شرکت های دانش بنیان در اجرای طرح های عمرانی و پیگیری و رصد طرحهای آبرسانی از دیگر توصیه هایی است که مدیران عامل شرکتها بایستی به آن اهمیت دهند.
یداله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از مهمترین فعالیتهای عمرانی شرکت برای عبور از چالش آبی اظهارداشت: با توجه به تغییرات اقلیمی، تداوم خشکسالی ها، افزایش جمعیت و کاهش بارش ها در سالهای اخیر با مشکلات جدی در تامین آب شرب و کشاورزی مورد نیاز در کشور و استان مواجه شده ایم.
وی بیان کرد: در دو سال گذشته اقدامات موثری با کمک کارشناسان و همکاران شرکت در حوزه طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اجرا شد تا بتوانیم ضمن مدیریت منابع آبی استان از چالش های پیشر رو نیز عبور کنیم. وی اضافه کرد: بستن چاههای غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاههای مجاز و نیز نصب کنتورهای هوشمند سبب شده تا میزان افت آبهای سفره های زیرزمینی که در سال ۹۳ به یک متر و ۶۸ سانتیمتر رسیده بود، به چند سانتیمتر کاهش یابد.
ملکی گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد چاههای کشاورزی استان به کنتور هوشمند مجهز شده اند و اقدامات موثری نیز برای آزادسازی بستر و حریم رودخانه انجام شده تا از بروز حوادث ناگوار از جمله خطرات ناشی از وقوع سیلاب ها جلوگیری بعمل آید.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان داشت: به نظر می رسد یکی از راهکارهای موثر در مدیریت منابع آبی استان راه اندازی بازار آب باشد که البته این کار الزاماتی دارد که در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا این طرح به صورت علمی وارد فاز اجرا شود تا کشاورزان از آن منتفع شوند. وی اظهارداشت: اجرای این طرح نقطه عطفی در مدیریت آب کشور خواهد بود که با کمک بخش خصوصی و کشاورزان و نظارت دولت اجرا خواهد شد.
ملکی درد ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شرکت عنوان داشت: سد نهب در سال ۹۹ آبگیری اولیه شد و امسال به بهره برداری کامل خواهد رسید و شبکه این سد نیز در دو سال آینده احداث و تکمیل و وارد مدار بهره برداری می شود. وی ادامه داد: سد بالاخانلو که برای تامین آب ۵ شهر و ۳۰ روستا در بویین زهرا احداث شده با پیشرفت قابل توجهی که دارد امسال آبگیری اولیه خواهد شد و خط انتقال و تصفیه خانه آن نیز در دو سال آینده ساخته می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در پایان قزوین یادآورشد: از آنجا که آب شرب استان قزوین از منابع زیرزمینی تامین می شود تقریبا در بیشتر شهرها و روستاهای استان با تنش آبی مواجهه هستیم و اگر طرح های بزرگ آبرسانی عملیاتی نمی شد در آینده قادر به تامین نیازهای کشاورزی و شرب نبودیم.
ملکی تصریح کرد: یکی از طرح های مهم استان انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک است که عملیات اجرایی این طرح به اتمام رسید و در هفته های آینده افتتاح خواهد شد و مردم این شهرستان پس از ۲۰ سال از آب گوارا برخوردار خواهند شد.
معاون حراست کل استان با اشاره به ویژگی های مدیر حراست اظهار داشت: مدیر حراست باید خیلی دقیق و آگاهانه صحبت کند، لذا سخنان وی باید با فکر و دارای پشتوانه عقلی باشد، همچنین گفته های یک مدیر حراست باید از مستندات لازم برخوردار بوده و انصاف و عدالت نیز در سخنان و رفتار وی باید رعایت گردد.
سعادتی ادامه داد: مدیر حراست باید یک مشاور امین برای مدیر ارشد شرکت و سایر همکاران بوده و جلب رضایت ارباب رجوع باید در اولویت برنامه های وی قرار داشته باشد. همچنین مدیر حراست باید عامل ایجاد وحدت در سازمان باشد.
معاون فناوری اطلاعات مرکز حراست وزارت نیرو نیز با اشاره به وظایف مدیریتی گفت: نگاه به گذشته، درک شرایط موجود و آینده پژوهی با هدف شناخت نقاط ضعف و قدرت و همچنین شناسایی تهدیدات و فرصت های محیطی سه رکن اصلی مدیریت هستند و یک مدیر خوب با استفاده از این سه اصل می تواند برنامه های راهبردی جهت تحقق اهداف کلان یک مجموعه را تنظیم کند.
شایان ذکر است در خاتمه این مراسم ضمن تقدیر از خدمات و اقدامات ارزنده یوسف رشوند در زمان تصدی مسئولیت مدیریت دفتر حراست، حمید شیخ محمدی به عنوان مدیر جدید دفتر حراست شرکت آب منطقه ای استان قزوین معرفی شد.