مدیریت مصرف انرژی در فصل تابستان

ظهر امروز ۸ اردیبهشت معاون هماهنگی شرکت توانیر،به همراه مدیران عامل شرکتهای برق منطقه ای، توزیع شمال و جنوب استان با دکتر زینی وند استاندار کرمان جلسه ای در خصوص مدیریت مصرف انرژی در فصل تابستان برگزار کردند. در این دیدار معاون هماهنگی شرکت توانیر با اشاره به کاهش نزولات آسمانی از نیمه دوم سال […]

ظهر امروز ۸ اردیبهشت معاون هماهنگی شرکت توانیر،به همراه مدیران عامل شرکتهای برق منطقه ای، توزیع شمال و جنوب استان با دکتر زینی وند استاندار کرمان جلسه ای در خصوص مدیریت مصرف انرژی در فصل تابستان برگزار کردند.

در این دیدار معاون هماهنگی شرکت توانیر با اشاره به کاهش نزولات آسمانی از نیمه دوم سال گذشته تاکنون گفت: بخشی از تامین انرژی برق از طریق نیروگاه های برقابی انجام می شود که در سالجاری به دلیل کمبود آب با کاهش تولید ۳۵ درصدی مواجه هستیم که باید از روش های مختلف این میزان کاهش که ۳۵۰۰ مگاوات می باشد جبران شود تا با مشکل خاموشی های احتمالی مواجه نشویم.
مهندس غلامعلی رخشانی مهر گفت: یکی از این راه ها مدیریت بار ادارات است که وسایل سرمایشی آن ها به میزان ۷۰۰ مگاوات برق مصرف می کنند و این موضوع باید از طریق تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۶ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، خاموش کردن وسایل برقی غیرضروری، خاموش کردن وسایل برقی بعد از ساعات کار اداری مدیریت شود تا با همکاری دستگاه های دولتی بخشی از کمبود تولید در سالجاری را مدیریت کنیم.
وی همچنین پیشنهاد داد: افرادی به عنوان مدیر انرژی در ادارات تعیین شوند تا در ارتباط با کارشناسان شرکت های توزیع بار مصرفی دستگاهای دولتی رصد و مدیریت شود.
مهندس رخشانی مهر همچنین از استاندار خواست:  کارگروهی به مسئولیت مدیرکل امنیتی استانداری تشکیل و نسبت به جمع آوری رمزارزهای غیرمجاز اقدام نماید.
در این دیدار استاندار کرمان ضمن تقدیر از تلاش مدیران صنعت برق استان اظهار داشت: خوشبختانه مدیران صنعت برق استان عملکرد مناسبی داشته اند و برنامه های خوبی در زمینه تولید و انتقال برق وجود دارد و در زمینه احداث نیروگاه های سیکل ترکیبی و خورشیدی گام های خوبی برداشته شده است.
دکتر زینی وند افزود: ما از سرمایه گذاران برای تولید برق از جمله، برای احداث نیروگاه های خورشیدی که استان کرمان دارای پتانسیل بالایی در این زمینه است حمایت می کنیم.
وی ضمن حمایت از برنامه های در نظر گرفته شده برای  عبور از پیک بار تابستان گفت:  تلاش می کنیم با همکاری صنعت برق استان و برنامه های وزارت نیرو برق مورد نیاز مردم تامین باشد و در بخش ادارات هر دستورالعملی که تنظیم و ابلاغ شود پیگیری و اجرا می کنیم.
استاندار کرمان  همچنین اظهار داشت: در بحث تولید پیگیر هستیم که دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی گل گهر سیرجان و مس سرچشمه رفسنجان احداث شود و از وزارت نیرو می خواهیم استان کرمان را در الویت نیروگاه های خورشیدی و سیکل ترکیبی قرار دهد.
در ادامه مهندس حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان نیز گزارشی مختصر از وضعیت تولید و مصرف استان ارائه داد و گفت: هم اکنون ۴۴ درصد انرژی استان در بخش صنایع و ۲۳ درصد در بخش کشاورزی استان مصرف می شود که در بخش صنعت نزدیک به نرم جهانی هستیم.
وی با اشاره به بحث تولید برق گفت: در حوزه تولید نیز دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در زرند و شرکت فولاد بوتیا در حال احداث است.   که نیروگاه زرند واحد اول ان در نیمه دوم سال به مدار میاید.