مدیریت مصرف آب برای گذر از تابستان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری و احتمال بروز کم آبی در کشور مدیریت مصرف آب در شهرستان خوی نیز جزء اولویت‌هاست.

به گزارش برقآب، مدیریت مصرف آب در شهرستان خوی از اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب خوی است. با توجه به کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری و احتمال بروز کم آبی در کشور، این موضوع بسیار حائز اهمیت است. یداله سلطانی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی، در گزارشی اعلام کرد که شرکت در تلاش است با اقدامات اجرایی مانند تنظیم فشار در مناطق مختلف شهر خوی، عدالت در دسترسی به آب را تامین کند. اما مشارکت مردمی در مدیریت مصرف آب نقش بسزایی در عبور از بحران‌های کم آبی در تابستان‌های آینده دارد.

سلطانی به اقداماتی که در سال ۱۴۰۲ برای گذر از تنش آبی در تابستان انجام شده است، اشاره کرد. این اقدامات شامل حفر چاه‌های عمیق، حفر و تجهیز چاه‌ها، بازدید و بازنگری ایستگاه‌های پمپاژ و مهندسی مجدد الکترو پمپ بوده است. همچنین، تعویض پمپ‌ها جهت افزایش دبی برداشتی و قطع انشعابات کارواش‌ها نیز صورت گرفته است. برای حفظ آمادگی نیروهای عملیاتی، مانور دیزل ژنراتور و تانکرهای آبرسانی برگزار شده و روستاهایی که با تنش آبی مواجه هستند شناسایی شده‌اند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی از شناسایی و قطع انشعابات غیر مجاز به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب خبر داد. با افزایش اکیپ‌های شناسایی انشعابات غیر مجاز، این شرکت در حال اقدام است. همچنین، شناسایی و تعویض کنتورهای خراب نیز جزو راهکارهای مدیریت مصرف آب این شرکت است. سلطانی تاکید کرد که ارسال اخطار به مشترکین با مصرف نامتعارف و تذکرهای لازم در مدیریت مصرف آب نقش بسزایی دارد و شرکت آب و فاضلاب خوی در حال تلاش جدی در این زمینه است.