مدیریت شبکه برق ایران، شرکت برگزیده در عرصه پژوهش و فناوری

در جشنواره سالانه پژوهش و فناوری وزارت نیرو در محل پژوهشگاه نیرو، از شرکت مدیریت شبکه برق ایران به عنوان شرکت برگزیده در عرصه پژوهش و فناوری تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی، شرکت مدیریت شبکه برق ایران با ارائه دستاوردهای پژوهشی خود، از جمله پروژه برتر طراحی اولین SVC بومی در معاو.نت برنامه ریزی و نظارت بر امنیت شبکه، در ارزیابی شرکت مادر تخصصی توانیر در سال ۱۴۰۱، به عنوان شرکت برگزیده در بین شرکت های تابعه صنعت برق در عرصه پژوهش و فناوری انتخاب شد.

از ویژگی های این پروژه می توان به طراحی بومی سیستم SVC و کسب دانش فنی مربوط به آن برای اولین بار در کشور، منعطف بودن طراحی با در نظر گرفتن شرایط شبکه برق کشور، لحاظ کردن شرایط حداکثر ساخت داخل، استخراج مشخصات فنی تفصیلی تمامی تجهیزات از قبیل  TCR، TSC، HF و ماژولار و موبایل بودن آن به طوری که قابل نصب در نقاط مختلف شبکه در سطوح ولتاژی انتقال و فوق توزیع باشد اشاره کرد.

در حاشیه جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو ۱۴۰۱ که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، نمایشگاهی به منظور ارائه دستاوردهای پژوهشی صنعت آب و برق کشور از تاریخ ۲۷ آذر تا ۲۹ آذر ماه به مدت سه روز برپاست و کارشناسان شرکت مدیریت شبکه برق ایران با حضور در غرفه این شرکت، به معرفی پروژه های تحقیقی به ویژه پروژه برتر طراحی اولین SVC بومی در کشور می پردازند.