طی مراسمی؛

مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی معرفی شد

طی مراسمی، حسین اسدی به عنوان مدير عامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی معرفی شد.

مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی معرفی شد

به گزارش برقاب، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این آیین از تلاش‌های”عزت‌اله آمری‌” تقدیر و “حسین اسدی” به مدت ۲ سال به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی معرفی شد.
“عزت اله آمری” گفت: در استان مرکزی هم به لحاظ جغرافیایی و هم به دلیل استقرار صنایع، آب به عنوان یک محور اصلی در تمامی بخش‌ها محسوب می‌شود.
وی در ادامه افزود: در  این استان موضوع  آب در بخش‌های مختلف حائز اهمیت است و خوشبختانه برنامه‌ریزی خوبی برای تأمین آب شرب، در قالب طرح جامع صورت گرفته است .
وی خاطرنشان کرد : قبل از برنامه چهارم توسعه تأمین آب شرب در بیشتر موارد از طریق منابع  آب زیرزمینی بود ولیکن در حال حاضر اکثر شهر‌های استان از طرح‌های انتقال آب اجرا شده بهره‌مند هستند و هیچکدام از شهرهای استان مشکل تأمین آب شرب ندارند.
“مهدی دانشگر” معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران در این مراسم گفت: شرایط آبی و اقلیمی در دنیا بر اساس گزارشات مستند در واحدهای مربوطه در سازمان ملل به همه دنیا منعکس شده و تغییر اقلیم موضوع به اثبات رسیده‌ای است که در کشور ما بیشتر حائز اهمیت است و ما باید برای تغییر اقلیم آمادگی داشته باشیم .
دانشگر با بیان اینکه آورده آبی این بارش‌های اخیر در مجموع در کشور ۲۰ میلیارد متر مکعب بوده است، افزود : این بارش‌ها شاید ما را به اشتباه بیندازد که مشکل حل شده است و  برای عموم شاید اینطور باشد و  از بحران عبور کرده‌ایم اما به هیچ وجه اینطور نیست.
وی همچنین گفت: آورده آب از بارش‌ها بستگی به چگالی برف و برودت هوا و اینکه  آیا بر اساس گرما تبخیر می‌شود یا به وسیله  بارندگی این برف‌ها آب می‌شود در کشور متفاوت است‌.
معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران، ابراز داشت: در مدیریت منابع آبی و تأمین آب، شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و تامین و توزیع برق در هم تنیده و جدایی ناپذیر هستند.

کاهش ۲۵ درصدی بارش‌ها در کشور
وی اعلام کرد: تاکنون بارش‌ها در کشور، ۲۵ درصد نسبت به نرمال افت داشته و  در ۳ سال آبی ، کشور با افت  ۱۴ ، ۱۸ و ۳۷ درصدی نسبت به نرمال  روبرو بوده است.
دانشگر گفت : ورودی آب ها از سدها با افت ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است و ۳۵ درصد نسبت به متوسط ۵ ساله افت داشته ایم.
وی ادامه داد: در استان مرکزی متوسط بارش  ۲۷۰ میلیمتر است که کاهش جدی داشته و در سه سال اخیر ۲۶ درصد ،۱۹ و ۱۸ درصد را شاهد بودیم و رکورد خشک ترین سال های خود را به ثبت رسانده است .
دانشگر افزود : در مدیریت منابع آبی کشور از منظر وزارت نیرو به لحاظ علمی و برگرفته از تکنولوژی‌های روز دنیا هر چه لازم بوده از جمله مدیریت همزمان آب و برق، و انتقال آب از دریا را انجام داده‌ایم و مواردی همچون آب های ژرف، استفاده از پساب و غیره به درستی دنبال می‌شود .
دانشگر با بیان این مهم که مجموعه وزارت نیرو از کارشناسان قوی برخوردار است، افزود : همه اینها اگر انجام شود و نتیجه خوبی را بگیریم و در مقابلش خوب مصرف نکنیم وضع همین است چرا که ما وارد چهارمین سال خشکسالی شدیم و آمار بارش در ۸۶ سال گذشته بی سابقه بوده است .
معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه شاه کلید عبور از شرایط حاضر مدیریت مصرف است ،اظهار کرد: در مدیریت مصرف باید اقدامات گسترده ای صورت گیرد و تا زمانی که استفاده آب در کشور ۲۵۰ لیتر در روز است وضعیت به همین شکل  است و در همه حوزه های کشاورزی ، صنعت و شرب نیازمند مدیریت هستیم.
دانشگر گفت: اقدام اخیر وزارت نیرو تامین آب صنایع از پساب به عنوان یک منبع تأمین آب پایدار است.
وی ادامه داد: حساسیت آب در کشور بالاست و تمام دستگاه ها در این امر خدمت رسان هستند و صنعت آب و برق به صورت شبانه روزی در حال خدمت‌رسانی است.
اسدی، مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه‌ای مرکزی ضمن عرض خیر مقدم به تمام حاضرین و مدعوین ،گفت: مدیران کل اسبق زحمات را متقبل می‌شوند و مدیریت را در اختیار  فرد جدید قرار  می‌دهند که از این بابت از مدیران عامل سابق تشکر میکنم.