شتاب طرح جامعه آبرسانی البرز با تأمین اعتبار در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز اعلام کرد: اهتمام دولت سیزدهم با تأمین اعتبار لازم موجب شتاب‌بخشی در طرح جامع آبرسانی این استان شده و پروژه‌ها به‌صورت جهادی در حال تکمیل هستند.

به گزارش خبرگزاری برقاب؛ به نقل از روابط‌عمومی آب منطقه ای البرز مدیرعامل آب منطقه‌ای اهتمام دولت طرح جامع آبرسانی البرز را شتاب بخشید.

داود نجفیان گفت: تعیین ردیف بودجه در سفر نخست رئیس‌جمهور برای طرح جامع آبرسانی البرز در سازمان برنامه‌وبودجه موجب شد تا امروز بتوانیم در کمتر از ۲۲ ماه بخش عمده طرح  این استان را به مرحله تکمیل برسانیم.

 وی ادامه داد: اکنون بخش زیادی از طرح آبرسانی غرب استان البرز تکمیل شده و در آینده نزدیک ساکنان سه شهرستان نظرآباد، اشتهارد و ساوجبلاغ از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

 نجفیان یادآور شد: طرح جامع آبرسانی که در مدت سه سال مطالعات آن انجام شد در سفر ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ رئیس‌جمهور به این استان کلید خورد و اکنون باگذشت حدود ۲۲ ماه از این سفر بابرکت ۲ شهرستان پرتنش آبی نظرآباد و اشتهارد در آستانه بهره‌مند از آب سالم هستند.

 وی ادامه داد: اکنون ۲۲ کیلومتر خط انتقال آب سد طالقان به نظرآباد و ۴۰ کیلومتر خط انتقال آب این سد به شهرستان اشتهارد تکمیل شده است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز یادآور شد: برای انتقال آب سالم و بهداشتی به ۲ شهرستان اشتهارد و نظرآباد ۹ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 وی یادآور شد: قسمت دوم تصفیه‌خانه شهر جدید مهستان که برای تأمین آب شرب غرب استان البرز ساخته شده است، ۲۷۰ لیتر بر ثانیه تأمین آب دارد.

 عملیات احداث طرح جامع آبرسانی البرز با افق ۳۰ساله از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و قرار است تا پایان دولت سیزدهم بخش اعظم این طرح به بهره‌برداری برسد.