مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از اتمام و بهره برداری از مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه تا پایان سال جاری خبر داد.

لطیف خوش سیرت در گفتگو با برنامه ایستحلر صدای مرکز آذربایجان غربی با بیان اینکه در سفر رییس جمهور به آذربایجان‌غربی نیاهای استان در بخش‌های تامین و توزیع آب شرب و جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب مطرح شد، اظهار داشت : در این راستا اعتبارات مناسبی برای اتمام و بهره برداری از پروژه های در دست اجرا مصوب شد. 

وی اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای اتمام مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه را از جمله این مصوبات اعلام کرد و افزود : مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه در حال حاضر از ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که با اختصاص این میزان اعتبار تا پایان سال جاری اتمام و وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وی افزود : برای اتمام خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به دریاچه نیز ۴۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تامین آب شرب اضطراری شهر ارومیه از محل سد شهرچای و رودخانه نازلوچای را از دیگر مصوبات سفر رییس‌جمهور به آذربایجان‌غربی عنوان کرد.

خوش سیرت افزود : تکمیل مخازن و چاه های حفر شده در پیرانشهر با اختصاص ۶۰ میلیارد تومان و تکمیل شبکه و سامانه فاضلاب قره ضیاءالدین با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته از دیگر مصوبات سفر رییس‌جمهور به آذربایجان‌غربی در بخش اجرای طرح های آبرسانی و توسعه شبکه های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بود.