مدرن‌ترین ترانسفورماتور فوق توزیع ۶۳ به ۲۰ کیلوولت دانش‌بنیان بهره برداری شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: بزرگترین و مدرن‌ترین ترانسفورماتور فوق توزیع 63 به 20 کیلوولت دانش‌بنیان با ظرفیت 60 مگاولت آمپر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش برقآب، “کوروش موسوی تاکامی” در آیین بهره‌برداری از مدرن‌ترین ترانسفورماتور فوق توزیع ۶۰ مگاولت آمپری کشور در پست برق گرگان ۳ استان گلستان، بیان کرد: مشکلات تامین زمین برای احداث خطوط فوق توزیع، گران بودن قیمت زمین برای احداث پست و راندمان پایین ترانسفورماتورهای معمولی، شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان را بر آن داشت تا با استفاده از مکان پست‌های موجود و افزایش ظرفیت خطوط موجود با استفاده از هادی پرظرفیت، ظرفیت منصوبه و میزان بارگیری از پست‌های فوق توزیع را افزایش دهد.
وی افزود: این ترانسفورماتور با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، نسبت به تغییرات ولتاژ پایدار بوده و در بار کم هم راندمان مناسب دارد و دارای تپ چنجر با کیفیت است که توسط متخصصان شرکت ایران ترانسفو و با همفکری و همکاری شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان طراحی، نصب و راه‌اندازی شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان تصریح کرد: برای افزایش ظرفیت خطوط هوایی تغذیه کننده این ترانسفورماتورها نیز با کمک شرکت دانش بنیان داخلی، هادی پرظرفیت با مقطع رشته هادی ذوزنقه‌ای با تکنولوژی بالا نیز ساخته شده است که امکان انتقال توان دو برابر را به وجود می‌آورد و این پروژه نیز برای اولین بار با این سطح تکنولوژِی در کشور در استان‌های مازندران و گلستان در خطوط دابو – محمود آباد و گرگان – آق قلا اجرا شده است.
موسوی تاکامی اضافه کرد: این شرکت ۸ دستگاه از این ترانسفورماتور را تا قبل از پیک زمستان در استان‌های مازندران و گلستان نصب خواهد کرد.