مخزن ۲۰۰مترمکعبی روستای جوینان به بهره برداری رسید

مخزن ۲۰۰ مترمکعبی روستای جوینان(از توابع شهرستان کاشان)همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

در این مراسم که باحضور فیروزی پور (نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی)، زارعی سرپرست فرمانداری ویژه کاشان، شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، امام جمعه وبخشدار بخش قمصر ، اعضای شورای اسلامی،دهیار و جمعی از معتمدین محلی روستای جوینان برگزارشد .

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفای کاشان طی سخنانی گفت : طراحی این مخزن به شکلی است که آب کاملا بصورت ثقلی به شبکه توزیع منتقل می شود و علاوه بر سیستم تله متری برق مورد نیاز سامانه کلر زنی هم از سلول های خورشیدی تامین می شود و می توان گفت اصول یک مدیریت سبز توسط کارشناسان معاونت بهره برداری و توسعه آب در این پروژه رعایت شده است.

مدیریت سبز یکی از راه حل های موفق توسعه پایدار در صنعت است که به مسائل زیست محیطی منابع مادی و فنی و بکارگیری موثر و کارآمد این موارد در کنار هم توجه دارد.

وی تصریح کرد: شرکت آبفای کاشان بهره برداری و کلنگ زنی ۱۲ پروژه آبرسانی به ارزش ۳۶۵ میلیارد ریال را در دهه فجر برنامه ریزی کرده است که بهره برداری از مخزن ذخیره آب شرب روستای جوینان یکی از این پروژه هاست و برای بهره برداری از آن ۱۳میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است.

اسدی با بیان استاندارد سرانه ذخیره یک متر مکعب آب برای هر نفر گفت: روستای جوینان دارای جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ خانواراست که دارای مخزن ذخیره آب حدود ۱۵۰ متر مکعب بوده است و با بهره برداری از مخزن ۲۰۰ متر مکعبی جدید اهالی روستا بیش از حد استاندارد ذخیره آب خواهند داشت.

وی بیان کرد: شعار آبفای کاشان همواره این بوده است که به همان کیفیتی که مشترکی در بهترین نقطه شهر از آب شرب بهره می برند شرایط استفاده از آب شرب با بالاترین کیفیت را در دور دست ترین نقاط شهرستان برای مشترکین فراهم کنند.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از همکاری های صورت گرفته برای بهره برداری از این پروژه گفت: امیدواریم با ادامه دار بودن و افزایش خدمات در روستا ها و ایجاد شرایط توسعه پایدار مهاجرت معکوس از شهر به روستا رخ دهد.