سخنگوي صنعت برق:

مجتمع های تجاری در روشنایی های نمای بیرونی رعایت کنند

سخنگوي صنعت برق گفت: مجتمع هاي تجاري در روشنايي هاي نماي بيروني خود رعايت كنند

سخنگوی صنعت برق گفت: مجتمع های تجاری در روشنایی های نمای بیرونی خود رعایت کنند

به گزارش برقآب، مصطفی رجبی مشهدی در گفت وگو با بخش خبری ساعت ۱۳ شبکه خبر با اعلام این خبر افزود: امروز برآوردها حاکی از آن است که میزان اوج تقاضای مصرف به بیش از۷۱ هزار مگاوات برسد که امیدواریم با همکاری مردم و با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق بتوانیم شبکه برق را به صورت پایدار اداره کنیم.

وی در عین حال از ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان صنعت برق که در بیش از ۱۴۰۰ نیروگاه بزرگ و کوچک و ۵۰۰ پست فوق توزیع و انتقال و بیش از یک میلیون کیلومتر شبکه پهناور برق در حال تلاش هستند تا بتوانند برق را به همه مشترکان به صورت پایدار برسانند، قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در ادامه با قدردانی از مردم که این روزها با کاهش مصرف برای پایداری شبکه برق به صنعت برق کمک می کنند، یادآور شد: تاکنون حدود ۴۰ درصد از مشترکان برق خانگی همکاری خوبی با صنعت برق داشته و ۴۰۰ میلیارد تومان پاداش گرفته اند.

به گفته رجبی مشهدی، تاکنون ۸۰۵ مگاوات از برنامه مدیریت مصرف برق در بخش ادارات محقق شده و امیدواریم اداراتی که به اخطارهای شرکت های توزیع نیروی برق توجه نداشته اند، همکاری کرده و با کاهش مصرف به صنعت برق کمک کنند.

وی در پایان با اشاره به این که هفته گذشته در اوج مصرف شبانه، ۶۸ هزار و یک مگاوات را پشت سر گذاشتیم، از بخشهای تجاری خواست به ویژه در روشنایی نمای بیرونی و سامانه های سرمایشی، مقداری رعایت کنند تا بتوانیم این هفته را نیز که تا میانه آن گرم پیش بینی شده است، با موفقیت سپری کنیم.