مانور کنترل مولدین برق مشترکین در خراسان رضوی برگزار شد

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: برگزاری مانور قطع برق و کنترل آماده بکاری مولدین برق مشترکین به صورت همزمان در ۲۹ مدیریت برق شهرستانهای استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، احمد اسدی افزود: هدف از برگزاری این مانور کنترل آماده بکاری مولدین اضطراری برق مشترکین به منظور همکاری در مدیریت پیک بار تابستان ۱۴۰۱ بود که با حضور معاونین و مدیران شرکت در امور دیسپاچینگ و با مشارکت کلیه مدیریت های برق شهرستانها با دعوت از فرمانداری شهرستانها در محلهای نصب مولدین اضطراری مشترکین برگزار شد.


وی اظهار داشت: در این مانور با اقدام به قطع برق شبکه سراسری توسط اکیپ های عملیاتی حاضر در محل مشترکین، آماده بکاری و راه اندازی مولدین برق مشترکین کنترل و مورد بررسی قرار گرفت.

اسدی اضافه کرد: در مانور مزبور ۹۱ گروه عملیاتی از شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی فعالیت داشتند که مولدهای برق ۲۸۰ مشترک در سطح استان را بازدید کردند که منتج به شناسایی ۲۱۵ مولد آماده به کار، ۴۳ مولد معیوب و ۲۲ مشترک فاقد مولد شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی الزام مشترکین حساس و مهم به نصب مولد اضطراری برق متناسب با مصرف جهت استفاده در شرایط قطع برق شبکه سراسری را مورد تاکید قرار داد.

وی اظهار امیدواری کرد که با نصب و راه اندازی مولدین از سوی مشترکین شاهد همکاری بیشتر آنان در بهره برداری از این مولدهای اضطراری در شرایط کمبود تولید برق در تابستان امسال و کمک به کنترل و مدیریت پیک بار باشیم.