مانور قطع برق و کنترل آماده بکاری مولدهای اضطراری انجام شد

همزمان با هفته پدافند غیر عامل چهارمین مانور قطع همزمان برق و کنترل آماده بکاری مولدهای اضطراری باحضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و جمعی از مدیران صنعت آب و برق بصورت یکپارچه در سراسر استان برگزار شد.

 

یه گزارش برقآب، به نقل از شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت : این مانور به منظور بررسی آماده بکار بودن مولدهای برق اضطراری سازمان ها و مراکز حساس و مهم با هماهنگی و ارتباط مستقیم ویدئو کنفرانسی با مدیریت های برق شهرستان ها و امورهای اجرایی استان، آغاز و برق مراکز تعیین شده قطع و مولدهای برق اضطراری وارد مدار شدند.

خواجه وند افزود : طبق دستور العمل ها و ضوابط سطح بندی کلیه مراکز ارائه دهنده خدمات حساس و حیاتی در استان شناسایی شده اند و بر اساس لیست اعلامی برق مراکز منتخب در این مانور به صورت همزمان قطع و وضعیت آمادگی مولدها در زمان خاموشی ناشی از حوادث و بلایای طبیعی مورد رصد میدانی، پایش و ارزیابی قرار گرفتند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان قزوین اظهار داشت : برگزاری این مانورها،باهدف حفظ آمادگی اکیپ های عملیاتی، امدادی، فنی و پشتیبانی صورت می گیرد که در آن تعیین نقاط قوت و شناسایی موارد قابل بهبود تیم های عملیاتی و ارتقای سطح آماده بکاری مولدین مراکز حساس هدف گذاری شده است .

خواجه وند در خاتمه اظهارداشت: در این مانور تعداد ۱۴ اکیپ فنی و عملیاتی با بهره گیری از ۲۸ نفر نیروی انسانی شرکت داشتند.

در ادامه یوسف اینانلو معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با اشاره به نام گذاری روزهای هفته پدافند غیر عامل گفت : هدف اصلی این مانور سنجش ،ارزیابی و آمادگی دستگاه های اجرایی به منظور استفاده از مولدهای برق اضطراری در زمان قطع برق سراسری ویا در شرایط خاص بحرانی می باشد .

اینانلو گفت : براساس هماهنگی به عمل آمده ، ۳۸ مرکز منتخب صنعت آب و برق استان به مدت حدود یک ساعت قطع گردید که پس از انجام موفقیت آمیز مانور مجددا برق مرکز مذکور به شبکه سراسری متصل شدند.

در پایان فرج اله باباخانی مدیرگروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت توزیع برق استان نیز چکیده ای از اقدامات کار گروه تخصصی انرژی و تامین نیازهای ضروری استان قزوین را ارائه کرد.