مانور اعمال محدودیت در مصارف دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

مانور تمرینی تعیین سهمیه انرژی و اعمال محدودیت در مصارف دستگاه های اجرایی در آستانه آغاز دوره اوج مصرف برق برگزار می شود. معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اعلام این خبر گفت: روند رشد بار سرمایشی معمولا از اردیبهشت ماه آغاز و تا مرداد ماه هر سال به اوج خود […]

مانور تمرینی تعیین سهمیه انرژی و اعمال محدودیت در مصارف دستگاه های اجرایی در آستانه آغاز دوره اوج مصرف برق برگزار می شود.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اعلام این خبر گفت: روند رشد بار سرمایشی معمولا از اردیبهشت ماه آغاز و تا مرداد ماه هر سال به اوج خود می‌رسد. با توجه به اینکه به دلیل کاهش بارندگی ها و گرمای زودرس، ظرفیت‌های تولید نیروگاهی کشور با روند رشد بار متوازن نیست، لذا ضروری است نسبت به بار مصرفی و تامین سهمیه انرژی محدودیت هایی اعمال شود.

مصطفی بابایی افزود: با هدف افزایش تاب آوری شبکه و اقدام  عملی  برای اصلاح الگوی مصرف،  قبل از اعمال محدودیت برای مشترکین خانگی، تجاری و یا صنعتی، این محدودیت ها برای دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی انجام می شود تا علاوه بر حفظ آمادگی برای تداوم خدمت‌رسانی در بحران ها‌، الگوی مناسبی نیز برای سایر بخشها باشند.

وی در تشریح زمان و چگونگی انجام این مانور گفت: این مانور در روز ۱۵ اردیبهشت ماه و بر اساس محدودیت در دیماند مصرفی بر مبنای سهمیه بندی انرژی هر یک از موسسات و دستگاه های اجرایی برگزار خواهد شد و دستگاه ها  مکلفند نسبت به کاهش دیماند به میزان ۵۰ درصد دیماند مصرفی از ساعت ۱۱ و محدود کردن دیماند، حداکثر تا ۱۰ درصد دیماند مصرفی زمان مشابه سال گذشته بعد از پایان وقت اداری، اقدام کنند.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، سنجش و ارتقا آمادگی شرکت‌های توزیع، سنجش میزان آماده به کاری مولدهای برق اضطراری و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی را از دیگر مزایای این مانور معرفی کرد و خواستار همکاری هرچه بیشتر موسسات دولتی و دستگاه های اجرایی در برگزاری این مانور شد.

 

بهسازی شبکه توزیع برق ۱۵ روستا در استان تهران

شبکه توزیع برق ۱۵ روستا در شهرستانهای تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در قالب «طرح جهادی» با اعتباری به ارزش ۷۰ میلیارد ریال اصلاح و بهینه سازی شد.
مجری طرح های روستایی شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اشاره به تصمیم شرکت توانیر در سال جاری جهت توسعه و نگهداری شبکه های برق روستایی کشور در قالب برنامه اقدام جهادی و به صورت روستامحور گفت: مقرر شد در مرحله نخست در هر شهرستان حداقل یک روستا بصورت کامل بهسازی شود.

نورالدین امرائی افزود: روستاهای انزها، زیارت، یدره، سعیدآباد جاجرود، برگ جهان در شمال شرق استان، روستاهای علی آباد محیط، زواربید، ولی آباد، زمان آباد در جنوب شرق، روستای خمارآباد در جنوب، روستاهای وهن آباد، کرک اینچه، ریه در جنوب غرب و بیدگنه و زرنان پایین در غرب، روستاهای منتخب در این طرح جهادی هستند.

وی تصریح کرد: اصلاح، بهینه سازی، جابجایی و رفع فرسودگی ۱۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط، اصلاح و افزایش ظرفیت ترانس و جابجایی به ثقل بار در ۱۵پست هوایی، بهینه سازی و احداث ۶۰۰ چراغ روشنایی، جابجایی تعداد ۳۱۰ پایه بتونی فشار متوسط و ضعیف در راستای رفع حریم و جابجایی از معابر، اصلاح کابل سرویس در راستای اصلاح ولتاژ مشترکین، اصلاح اتصالات و رفع اتصالات سست و بازآرایی و تعدیل بار فیدرهای فشار ضعیف، عمده فعالیت های انجام گرفته در این طرح جهادی بودند که با تلاش همکاران و هماهنگی با معاونت های ستادی و مدیران مناطق به انجام رسید.