لزوم کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق اداره ها و دستگاه های اجرایی

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس درآستانه ی آغاز ایام گرم سال، خواستار همکاری تمامی دستگاه های دولتی و غیردولتی برای گذر موفق از پیک تابستان 1401 شد.
فرشیدرستمی، با تاکید بر اینکه در تابستان بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری کلیه مشترکان جهت کاهش مصرف برق در استان هستیم افزود: با توجه به شروع فصل گرم سال و استفاده از سیستم های سرمایشی، شاهد افزایش چشمگیر بار شبکه سراسری برق خواهیم بود که این امر ضرورت مشارکت و همراهی کلیه مشترکان از جمله مشترکان اداری را در جهت تامین برق مطمئن و پایدار دوچندان می کند.

وی تصریح کرد: براساس بخشنامه اخیرهیات وزیران، تمامی مشترکان اداری موظف شده اند در ساعات اداری به میزان حداقل۳۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته ودر ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف خود را در بازه زمانی خرداد ماه تا پایان مرداد،کاهش داده تا از تخفیف ویژه برخوردار شوند.
این مقام مسئول در ادامه از پرداخت بیش از۱ میلیارد ریال پاداش به ۲۴۳ مشترک برق اداری همکاردر طرح کاهش پیک بار تابستان سال گذشته خبرداد و ابراز امیدواری کرد در سال جاری نیز این مشارکت و تعامل به صورت مستمر ادامه یابد.
رستمی درپایان سخنان خود به ارائه راهکارهای کاهش مصرف برق در اداره ها در فصل پیک مصرف اشاره کرد و اظهار داشت: خاموش کردن وسایل برقی اداری در صورت عدم استفاده و لامپ ها پس از اتمام کار، استفاده از نور طبیعی در طول روز، بستن در و پنجره ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی، توجه به دمای آسایش و تنظیم درجه کولر برروی ۲۴ تا ۲۶ درجه، استفاده از دورکند کولر آبی، بهره مندی از چراغ‌های  فوق کم مصرف LED و هوشمند و همچنین بکارگیری مولدهای خود تامین در ساعت پیک مصرف می تواند به کاهش مصرف برق مشترکان اداری کمک قابل توجهی نماید.