لزوم مدیریت مصرف آب

مسئول هماهنگی شورای فرهنگی وزارت نیرو که به مناسبت هفته ی صرفه جویی در مصرف آب و برق در نماز جمعه شهراقلید فارس حضور یافته بود در بین الصلاتین ، طی سخنانی ضمن تأکید بر لزوم مدیریت مصرف آب شرب توسط مردم و مسئولین ، مصادیقی از اصول صحیح مصرف بهینه ی آب را تشریح […]

مسئول هماهنگی شورای فرهنگی وزارت نیرو که به مناسبت هفته ی صرفه جویی در مصرف آب و برق در نماز جمعه شهراقلید فارس حضور یافته بود در بین الصلاتین ، طی سخنانی ضمن تأکید بر لزوم مدیریت مصرف آب شرب توسط مردم و مسئولین ، مصادیقی از اصول صحیح مصرف بهینه ی آب را تشریح نمود.

 به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس ، حجت الاسلام زارع مسئول هماهنگی شورای فرهنگی وزارت نیرو که به مناسبت هفته ی صرفه جویی در مصرف آب و برق در نماز جمعه شهر اقلید فارس حضور یافته بود، در بین الصلاتین ، طی سخنانی ضمن قدر دانی از حماسه آفرینی مردم ایران در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: عوامل داخلی و خارجی با تبلبغات گسترده به دنبال پائین آوردن مشارکت مردم بودند، اما حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای و با جواب ما رای می دهیم، بار دیگر انقلابی در انقلاب آفریدند. وی در ادامه با تأکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در فصل تابستان ، به ارزش این ماده ی حیات بخش در شریعت اسلام به ویژه قرآن و عترت اشاره کرد. حجت الاسلام زارع مدیریت مصرف آب را وظیفه ای همگانی توصیف نمود و بر لزوم مشارکتی همگانی توسط مردم و مسئولین به منظور کاهش اثرات بحران کم آبی تأکید کرد. وی در بخش دیگری از بیانات خود افزود: از اصحاب مساجد و  کانون های دینی و مذهبی انتظار می رود در ترویج اصول صرفه جویی در مصرف آب و برق فعالیت مضاعفی داشته باشند. مناطقی در جهان وجود دارد که با بارندگی بیش از ۱۲ هزار میلیمتر در سال به عنوان پر بارش ترین مناطق جهان شناخته می شوند و در مقابل منطقه ای بنام عدن درکشور یمن با کمتر از ۴۵ میلیمتر به عنوان کم باران ترین منطقه معروف می باشد. کشور ایران نیز در اقلیمی خشک و نیمه خشک واقع شده و خشک سالی های متوالی مردمش را از دیر باز آزار می داده است. وی با اشاره به این موضوع که خشکسالی به عنوان بی سرو صداترین نوع از بلایای  طبیعی است که خطر آن به مراتب از سیل، زلزله و مریضی هایی مانند کرونا خطرناک تر است، گفت: بی تردید مدیریت مصرف و تقاضا موثرترین روش برای مقابله با کم آی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این گزارش حاکی است: دبیر فرهنگی وزارت نیرو در فارس درپایان  با تأکید بر اصل سازگاری با کم آبی ، گفت: کشور ما ایران بطور کلی کشور کم آبی است و باید بپذیریم که با همین مقدار آب باید زندگی کنیم و  اصول صرفه جویی در مصرف آب را در فرهنگ اجتماعی خود نهادینه سازیم.

گفتنی است در حاشیه ی سخنرانی مسئول هماهنگی شورای فرهنگی وزارت نیرو در استان فارس، تعدادی بروشوراصول صرفه جویی در مصرف آب در میان نمازگزاران توزیع شد.