لزوم تقویت زیرساخت های تولید برق حرارتی در خوزستان‎‎

رئیس شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان با بیان اینکه باید در ترکیب نیروگاه های خوزستان تغییراتی داده شود، گفت: زیرساخت های تولید برق حرارتی در استان لازم است که تقویت شود چرا که احداث این نیروگاه ها در خوزستان پایداری شبکه را ارتقاء و وابستگی به نیروگاه های برق آبی را کم می کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ در بیست و سومین جلسه شورای پایایی شبکه برق خوزستان که با حضور مدیران صنعت برق استان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، بیان کرد: اگر ۸ هزار و ۹۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی مصوب خوزستان اجرایی شود ترکیب نیروگاه های تولید برق در خوزستان برعکس می شود و از ۶۰ درصد تولید برق آبی و ۴۰ درصد حرارتی کنونی به ۶۰ درصد تولید از طریق نیروگاه های حرارتی خواهیم رسید و دیگر شبکه تحت تاثیر شرایط جوی خشکسالی و ترسالی قرار نخواهد گرفت.

وی با اشاره به انسجام و هماهنگی صنعت برق استان در عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰، تصریح کرد: لازم است که این همکاری ها در عبور از پیک زمستان پیش رو نیز تداوم داشته باشد تا عبور موفقیت آمیزی از آن داشته باشیم.

رئیس شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان اضافه کرد: در تلاش هستیم سوخت مورد نیاز نیروگاه ۲۵ مگاواتی میان رود که تکمیل شده تامین و در زمستان در شمال خوزستان وارد مدار شود و بخشی از بار مورد نیاز این منطقه را تامین کند.

دشت بزرگ ادامه داد: برای تابستان ۱۴۰۱ نیز لازم است که توجه به پروژه محوری و هماهنگی های لازم بین شرکت های تولید، انتقال و توزیع در این زمینه وجود داشته باشد و تکالیف شرکت توانیر در این خصوص اجرایی و به سرانجام برسد.

وی گفت: انرژی در خوزستان اهمیت زیادی دارد و باید پایش و مراقبت دائم از شبکه در موضوع پدافند غیرعامل مد نظر قرار بگیرد تا خطری متوجه شبکه نشود.

رئیس شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان با اشاره به اهمیت وصول مطالبات از صنایع ، بیان کرد: برای اتمام به موقع پروژه ها در زمان مقرر لازم است که وصول مطالبات از صنایع به موقع انجام شود تا بتوانیم هزینه های پروژه ها را پرداخت و به سرانجام برسانیم.

ارائه گزارش عملکرد عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰ و تکالیف شرکت ها در زمستان پیش رو، از دیگر محورهای نشست شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان بوده است.