لزوم تداوم تعامل پلیس، سازمان صمت و توزیع برق مشهد

جلسه تعامل و هماهنگی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی و هیأت همراه با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد و جمعی از معاونین و مدیران این شرکت برگزار شد. به گزارش دفتر روابط عمومی، در ابتدای این جلسه سرهنگ جواد بخت رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان گفت: همکاری و […]

جلسه تعامل و هماهنگی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی و هیأت همراه با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد و جمعی از معاونین و مدیران این شرکت برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی، در ابتدای این جلسه سرهنگ جواد بخت رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان گفت: همکاری و تعامل با توزیع برق مشهد برای ما افتخار است و از تلاش شما در حوزه برخورد با دستگاه های استخراج رمز ارز غیرمجاز تشکر می کنم.

وی گفت: فعالیت های پلیس امنیت اقتصادی در حوزه های اختلاس، احتکار، فرار مالیاتی، پولشویی، عدم رعایت تشریفات گمرکی و قاچاق معکوس و … می باشد. حوزه ماینرها نیز یکی دیگر از وظایف ماست.

وی ضمن تقدیر از همکاری و تلاش های توزیع برق مشهد در کشف و جمع آوری دستگاه های رمز ارز غیرمجاز گفت: با تلاش شما و تعامل و همکاری طرفین می توانیم قدم های خوبی در این حوزه برداریم تا فعالیت این دستگاه ها به صفر برسد.

در این جلسه مهندس رمضانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد نیز گفت: توزیع برق مشهد در میان شرکت های توزیع کشور در رتبه اول و جزو تراز اولی هاست و یکی از برندهای بزرگ کشور محسوب می شود. وی با اشاره به فعالیت های این شرکت در حوزه جمع آوری دستگاه های رمز ارز غیرمجاز گفت: از مجموع ۲۳۷۲ آدرس اعلامی در مشهد تاکنون ۸۴۰۴ دستگاه رمز ارز غیرمجاز توسط توزیع برق مشهد جمع آوری شده است که این تعداد حدود ۲۰ مگاوات از پیک بار مشهد را می تواند کاهش دهد و این میزان در کشور اثرگذار می باشد. وی گفت: مصرف ماینرها در کشور معادل برق مصرفی ۳ استان بزرگ است و البته فعالیت آنها در حوزه بهره برداری صنعتی خوب است مشروط به اینکه در ساعاتی که ما مشخص می کنیم فعالیت کنندو با کسب مجوز لازم به صورت قانونی فعالیت کنند. وی با اشاره به اینکه تنها در ۱۰۰۰ ساعت از سال با مشکل کمبود برق روبه روز هستیم گفت:

تمام رمز ارزهای غیرمجاز قابل شناسایی هستند و می توان از راه دور فرمان قطع داد، در این حال، قانونمند شدن آنها ضروری است.

مهندس رمضانی از پرداخت پاداش برای شناسایی رمز ارزهای غیرمجاز تا سقف ۲۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: عمده دلایل خاموشی ها در تابستان امسال مربوط به گرمای زودرس، کمبود منابع آبی، فعالیت زودتر از موعد چاه های کشاورزی، خشکسالی های اخیر و فرسودگی نیروگاه ها و عدم تعمیر در زمستان گذشته بوده است ضمن اینکه تنها قسمت اندکی از خاموشی ها مربوط به ماینرها می باشد.

وی گفت: با وجود این مشکلات خوشبختانه کشور ما با تلاش تمامی نیروهای صنعت برق با black out نیروگاه ها مواجه نشده است در حالی که کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ۳ کشور در امریکای جنوبی و حتی بخشی از ایالت های امریکا دچار black out  شدند.

در این جلسه تقی احسانی مهر مدیر دفتر حراست و امور محرمانه نیز ضمن ارائه گزارشی از شناسایی و جمع آوری رمزارزهای غیرمجاز گفت: از سال ۹۸ تا سال ۹۹ تعداد ۱۰۶۰ دستگاه و در سال ۱۴۰۰نیز تعداد ۷۳۴۴ دستگاه رمز ارز غیرمجاز توسط توزیع برق مشهد جمع آوری شده است.

وی گفت: برای برخورد قاطع تر با این معضل تداوم همکاری و تعامل پلیس، سازمان صمت و توزیع برق مشهد ضروری است.