نماینده مجری طرح های مهندسی رودخانه شرکت آب منطقه ای اردبیل خبر داد؛

لایروبی و ساماندهی ۳۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان اردبیل

نماینده مجری طرح های مهندسی رودخانه و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده برای لایروبی، ساماندهی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیلهای این استان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از 32 کیلومتر از رودخانه‌های و مسیل‌های استان اردبیل لایروبی و ساماندهی شده است.

به گزارش برقآب، نماینده مجری طرح های مهندسی رودخانه و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده برای لایروبی، ساماندهی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیلهای این استان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۳۲ کیلومتر از رودخانه‌های و مسیل‌های استان اردبیل لایروبی و ساماندهی شده است.

مهندس حمید حاتمی، نماینده مجری طرح های مهندسی رودخانه و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، درباره عملیات لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان اردبیل صحبت کرده است. او اعلام کرد که در دو سال اخیر، با هدف افزایش ظرفیت آب‌گذری رودخانه‌ها و حصول اطمینان از عبور ایمن سیلاب، ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان لایروبی و بیش از ۱۲ کیلومتر ساماندهی شده است.

وی افزود که در یکسال گذشته، حدود ۱۶.۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی و بازگشایی شده است. این عملیات عمدتاً در رودخانه‌های گیوی چای، هرو چای، قوریچای، شاهرودچای، بالیخلو، قره سو و سوهاچای انجام شده است.

با تلاش همکاران در دو سال گذشته، ۳۵ هکتار از اراضی واقع در بستر رودخانه‌ها در سطح استان آزادسازی شده است. همچنین، در راستای اجرای تکالیف قانونی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، قرارداد انجام مطالعات تعیین حدود بستر و حریم رودخانه‌ها برای ۱۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان در یکسال گذشته منعقد شده است.

مهمیت لایروبی و آزادسازی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان بالاخص بازه‌های اضطراری نیز با توجه به وقوع سیلاب‌های اخیر در شهرستانهای گرمی، مشگین شهر و بیله سوار مورد تأکید قرار گرفته است. به همین دلیل، وضعیت کلیه بازه‌های اضطراری استان استخراج شده است و با تخصیص اعتبارات لازم، عملیات لایروبی و ساماندهی در آنها شروع خواهد شد.

مهندس حمید حاتمی همچنین امیدواری خود را نسبت به تداوم برنامه‌های لایروبی، ساماندهی و آزادسازی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان بیان کرده است و اظهار کرده است که با تخصیص اعتبار لازم، بخش قابل توجهی از رودخانه‌های استان لایروبی و ساماندهی خواهند شد.