کشف ۲۴۵ دستگاه ماینر در گلستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان از کشف و جمع آوری ۲۴۵دستگاه استخراج بیت کوین(ماینر) غیرمجاز از ابتدای سال تا کنون در سطح استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گلستان، علی اکبر نصیری افزود: طی بازرسی های صورت گرفته و برگزاری مانورهای اقدام فراگیر سال۱۴۰۰ با محوریت شناسایی برق های […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان از کشف و جمع آوری ۲۴۵دستگاه استخراج بیت کوین(ماینر) غیرمجاز از ابتدای سال تا کنون در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گلستان، علی اکبر نصیری افزود: طی بازرسی های صورت گرفته و برگزاری مانورهای اقدام فراگیر سال۱۴۰۰ با محوریت شناسایی برق های غیر مجاز و بیت کوئین ، در سطح استان ۲۴۵دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و ضبط شد.

وی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را از جمله عوامل افزایش مصرف برق اعلام کرد و گفت: که روز به روز به تعداد ماینرهای ضبط شده در سطح استان افزوده می شود

نصیری افزود : با توجه به اهمیت تامین انرژی برق مورد نیاز مردم عزیز و کمبود آن با توجه به شرایط موجود(گرمی هوا ، خالی بودن سد و …. ) که در حال حاضر مصرف به مرز هشدار رسیده است و طی دستورالعمل های دریافتی از وزارت نیرو فعالیت کلیه مراکز استخراج رمز ارزها ممنوع بوده و با خاطیان این امر برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گذری هم بر جلسه مقابله با مراکز استخراج رمز ارزها زد و گفت: پلیس امنیت اقتصادی همچون گذشته کمک رسان مجموعه صنعت برق در کشف و برخورد با مراکز استخراج رمز ارز بوده که با افرادی که بصورت غیرقانونی این فعالیت را در استان انجام می دهند برخورد و اموال مکشوفه ضبط و مراحل قانونی را طی خواهد نمود.

نصیری افزود: اطلاعات مشترکینی که از طریق داده کاوی شرکت توزیع نیروی برق استان مشکوک به استخراج رمز ارز یا برق غیر مجاز هستند توسط پلیس امنیت اقتصادی رصد می شود.

وی با اشاره به شناسایی مشترکین پرمصرف استان اضافه کرد : مشترکین پر مصرف ، تغییر رویه ندهند برق شان قطع می شود.

نصیری اضافه کرد : ساعات اوج مصرف برق استان از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ عصر است و اگر مشترکین در این ساعت دست کم ۳۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند خاموشی های گسترده برق در استان نخواهیم داشت.