کشف یک مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز توسط سه سیمبان

طي مراسمي با حضور مديرعامل توانير از تلاش شايسته سيمبانان پاكدست توزيع برق سيستان و بلوچستان و يكي از شهروندان هميار صنعت توزيع برق قزوين كه در آستانه فصل گرما به كشف و جمع آوري 88 دستگاه ماينر غيرمجاز در دو استان انجاميد ،تقدير به عمل آمد. در اين مراسم مديرعامل توانير دستور تبديل وضعيت اين سيمبانان و ترتيب همكاري شهروند قزويني را صادر كرد.

به گزارش پایگاه خبری توانیر، آیین تجلیل از سه تن از سیمبانان پاکدست توزیع برق سیستان و بلوچستان و همیار متعهد صنعت توزیع برق استان قزوین که حاضر نشدند آسایش هموطنان را با پیشنهاد میلیاردی متخلفان تولید رمز ارز غیرمجاز معاوضه کنند، با حضور مهندس کردی مدیرعامل شرکت توانیر ،مهندس اله داد معاون هماهنگی توزیع توانیر مهندس عیوض زاده مدیرعامل توزیع برق سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران ارشد صنعت برق در توانیر برگزار شد.

طی این مراسم ایوب نارویی نصرتی ،مرتضی میرعرب و تیمور کمالی ،سیمبانان غیور و پاکدست توزیع برق سیستان و بلوچستان به همراه یکی از شهروندان متعهد و همیار صنعت توزیع برق استان قزوین با اعطای جوایز و لوح از سوی مدیرعامل توانیر مورد تقدیر قرار گرفتند.
مهندس آرش کردی در این نشست با اعلام مراتب قدردانی و تجلیل مقام عالی وزارت از شهروند متعهد و سیمبانان غیور و پاکدست صنعت برق کشور ،همکاران پرتلاش ،ساعی و پاکدست  صنعت برق را سرمایه اصلی و افتخار بزرگ صنعت برق عنوان و تاکید کرد:این افتخار با هیچ افتخار دیگری قابل معاوضه نیست و اقدام سیمبانان صنعت برق که به رغم زندگی در یک استان محروم حاضر نشدند آسایش مردم را با پول عوض کنند نمایانگر فهم درست این عزیزان نسبت به ارزشهای اجتماعی و ارزشهای والای انسانی است.
مهندس کردی موفقیت مدیریتی صنعت برق را مرهون کار همکاران پرتلاش در بخشهای مهندسی ،تکنیسینی ،کارگری و غیره عنوان کرد و افزود: پست و مقامی که اثرگذاری نداشته باشد، اعتباری ایجاد نمی کند و چه بسا این شخصیت افراد است که به پست و مقام و جایگاه شغلی ،ارزش و حرمت می بخشد و اقدام شما همکاران عزیز جایگاه ارزشمند شما را ارتقاء بخشیده و ثمره این اقدام پاکدستانه بنا بر وعده الهی در زندگی و آینده شما متبلور و اثرگذار خواهد بود.
وی همچنین احساس مسوولیت یک شهروند در استان قزوین را که بدون وابستگی به صنعت برق و بنا به تعهدی که به جامعه داشته ،نسبت به شناسایی و معرفی تولیدکنندگان غیر مجاز رمز ارز اقدام کرد را از ارزش بالایی برخوردار دانست و افزود: همه می دانیم تولید رمز ارز غیر مجاز به صلاح کشور و مردم نیست و قانون آن را خلاف شمرده و سودجویان در واقع پول را از جیب مردمی که دسترسی به این مسایل ندارند ،خارج می کنند و حس مسوولیت یک شهروند نسبت به جامعه هنگامی ارزشمندتر و قابل ستایش تر است که توسط نسل بعد از انقلاب انجام می گیرد و نمایانگر پایبندی به هنجارها و ارزشهای انسانی و اجتماعی است.

در استان قزوین نیز یکی از شهروندان با احساس مسوولیت نسبت به پدیده برق غیرمجاز در ۳ مرکز تولید رمز ارز ،مراتب را به صنعت برق استان گزارش داد و با مراجعه همکاران توزیع نسبت به جمع آوری ۳۱ ماینر اقدام و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

در این مراسم که با ارایه توضیحات سیمبانان از چگونگی شناسایی و جمع آوری ماینرهای غیر مجاز همراه بود، مهندس عیوض زاده مدیرعامل توزیع برق سیستان و بلوچستان به اقدام تحسین برانگیز سیمبانان غیور و پاکدست این شرکت در رد یک میلیارد تومان رشوه مالکان ماینرها اشاره کرد و گفت:پرسنل این شرکت ضمن رد رشوه با مسدود کردن مسیر ورود و خروج کارگاه در محل یکی از اشتراکهای دیماندی در شهرک کامبوزیا ،مراتب را به دفتر مدیرعامل ،دفتر حقوقی ، دفتر حراست شرکت و مدیر امور برق ناحیه یک زاهدان اعلام کردند.
وی ادامه داد: پس از دریافت مجوز قضایی ،پرسنل شرکت به همراه ماموران انتظامی ۵۷ دستگاه ماینر غیر مجاز به ظرفیت ۲۴۰ آمپر و ۵۰ کیلووات توان مصرفی را کشف و ضبط کردند.
مهندس خلیل عوض زاده اظهار داشت: سیمبانان شرکت به همراه پیمانکار به منظور اجرای فرایند کنترل پذیری اشتراکهای دیماندی زاهدان به این شهرک مراجعه کردند که در حین اجرای عملیات و پس از قطع فیوز با جرقه کات اوت مواجه شدند که نمایانگر استفاده غیرمجاز شبکه از پشت کنتورها بود.
وی افزود: پس از بررسی مشخص شد کابل برق اشتراک شکاف خورده و انشعاب غیر مجاز به یک کارگاه متروکه مجاور کشیده شده و حین بازدید از کارگاه، افرادی به محل مراجعه و با اعتراف به وجود دستگاه ماینر از سیمبانان می خواهند در قبال دریافت یک میلیارد تومان وجه ،فقط برق غیر مجاز را گزارش کنند و اجازه دهند ماینرها به محل دیگری انتقال یابد اما با مخالفت سیمبانان مواجه شدند و مسیرهای خروج ماینرها با وسیله نقلیه شرکت مسدود شد.
مهندس عوض زاده گفت: پرسنل سختکوش شرکت که به راحتی می توانستند از این تخلف چشم پوشی کنند ، ثابت کردند نیروهای پاکدست صنعت برق در راه خدمت رسانی و حفظ آسایش مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند و رسالتشان پایداری شبکه و رضایتمندی مردم است.