قطع ۷۷۳ رشته انشعاب غیر مجاز در نیمه نخست سال جاری

معاون بهره برداري و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان از شناسايي و قطع 773 رشته انشعاب غير مجاز در شش ماهه ابتدايي سال جاري توسط شرکت آب و فاضلاب خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان همدان، حمید رضا نیکداد ضمن ارائه گزارشی در خصوص برخی اقدامات انجام شده در شش ماهه نخست سال جاری گفت: علاوه بر مجموعه اقدامات انجام شده به منظور تامین آب در شرایط تنش آبی، همکاران ما در دیگر حوزه ها نیز به صورت مستمر در حال ارائه خدمات به مشترکین می باشند.
وی با اذعان به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری  ۱۳۱ کیلومتر از نشتی های نامرئی شبکه توزیع شناسایی شد،گفت: بر همین اساس ۵/۵ لیتر بر ثانیه نشتی شبکه توزیع در این مدت امکان مرتفع شد.
وی همچنین از شناسایی پانزده هزارو ۳۸۰ رشته نشتی نامرئی در انشعابات خبر داد و اعلام کرد: پس از نشت‌یابی و رفع نشت در انشعابات مذکور از هدر رفت ۴۴/۱ لیتر بر ثانیه آب جلوگیری شد.
نیکداد در ادامه به موضوع بازسازی، نوسازی و تعویض بیش از ۱۰ کیلومتر لوله فرسوده خطوط انتقال در شش ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و اظهارداشت: در این مدت توسعه بیش از ۱۶  کیلومتر شبکه توزیع و اصلاح و بازسازی و استاندارد سازی ۱۴۱۸ رشته انشعاب نیز عملیاتی شد.
وی با بیان اینکه همچنین در مدت مذکور تعداد کل خرابی ها و اتفاقات خطوط انتقال ۹۱۰ مورد اعلام شد، بیان کرد: در این مدت ضمن شناسایی انشعابات غیر مجاز نسبت به قطع ۷۷۳ رشته انشعاب غیر مجاز اقدام کردیم.
وی همچنین از تعویض ۶ هزارو ۸۷۱ مورد کنتور خراب مشترکین در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.