قطع برق هفت دستگاه اجرایی پر مصرف سیستان و بلوچستان

برق هفت دستگاه اجرایی پرمصرف این استان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل اعلام شده، با اخطار قبلی قطع شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، سرپرست معاونت دفتر فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، بیان کرد: برق هفت دستگاه اجرایی پرمصرف این استان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل اعلام شده، با اخطار قبلی قطع شد.
محمدابراهیم خمر با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی مصرف برق به ویژه در بخش ادارات، گفت: با توجه به اخطارهای متوالی نسبت به رعایت دستورالعمل نحوه صرفه جویی در مصرف انرژی برق، این مراکز نسبت به این موضوع بی توجه بوده و برق آنها قطع شد.
وی ادامه داد: طی اجرای طرح پایش مصرف برق ادارات سیستان و بلوچستان حدود ۸۴ اخطار به دستگاه هایی که صرفه جویی در مصرف برق نکرده و نسبت به کاهش ۳۰ درصدی درمقایسه با زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ در ساعات اداری و کاهش مصرف به میزان ۶۰ درصد بعد از وقت اداری اقدام ننموده اند اعطا شده
سرپرست معاونت دفتر فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: طبق مصوبه هئیت دولت، ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی وابسته به دولت و دستگاه‌های غیر وابسته به دولت که خدمات عمومی ارائه می کنند مکلفند به میزان ۳۰ درصد کاهش در مصرف برق خود نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰، از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۳ و همچنین کاهش ۶۰ درصدی از ساعت ۱۳ تا ۲۳، اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه به صورت روزانه پایش و بازرسی از ادارات توسط پرسنل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود، گفت: پرسنل این شرکت ضمن ارائه راهکارهای مدیریت مصرف برق، به ادارات و مراکز پرمصرف در نوبت اول هشدار، در صورت عدم کاهش مصرف تا سقف تعیین شده اخطار کتبی و در صورت ادامه این اقدام برق‌شان قطع خواهد شد.
خمر خاطر نشان کرد: پس از قطع برق اداره، مدیر مربوطه باید نسبت به ارائه تعهد نامه کتبی مبنی بر رعایت سقف تعین شده در دستورالعمل هیئت وزیران اقدام تا برق وصل گردد و در صورت تکرار مجدد این روند، برقشان از راه دور قطع می‌گردد و مشخصات مدیر و دستگاه مربوطه که برق آن قطع شده کتبا در اختیار سازمان بازرسی قرار می گیرد.
وی در ادامه افزود: علاوه بر پایش و رصد مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان، پایش مصرف برق واحدهای تجاری و خانگی نیز انجام می‌شود و به واحدهای تجاری پر مصرف و واحدهای مسکونی که بیشتر از دو برابر الگوی مصرف از انرژی برق استفاده می کنند اخطار کتبی داده می‌شود و اگر رعایت الگوی مصرف را نکنند برق آنان قطع می گردد.
خمر افزود: لازم به ذکر است، تابستان در مناطق عادی استان مثل زاهدان، خاش و سراوان الگوی مصرف ماهیانه ۳۰۰ کیلووات ساعت می باشد و در مناطق گرمسیر مثل چابهار، نگور، دشتیاری و کنارک ۳۰۰۰ کیلووات ساعت است. ‌